Gott nytt år på er!

Har problem med wilo pumpar, både cirkulationspumpen och den som sitter i Laddomat 21! Det blir en sorts "gegga" som gör att pumpen låter och stannar efter ett tag, får skruva loss dom och torka rent rotorn och insidan av pumphuset sen går dom ett tag till.....I Laddomaten är dock pumpen helt ny och är kappslad så jag kommer inte åt att rengöra, det ända jag kan göra där är att skruva av den och snurra för hand till det går lätt MEN nu får jag göra det var dag typ....och den låter som fan!

"Geggan" är av så fina partiklar att den inte fastnar i något filter.

Jonas

Fyller du på vatten i systemet ofta?

vekar som om du har mer problem med vattnet än med pumparna
Mvh Tille

Fyller inte på så ofta igentligen men det försvinner lite var gång jag har hav pumphusen.

Ok, varför jag frågar är att om man får fylla på ofta, så syresätter man vattnet, och då får man problem med rost. Man kanske skulle göra en genomspolning av ditt värmesystem, och sen montera in ett relativt fint filter. Även små partiklar brukar fastna i grovmaskiga filter med tiden

Hitta ett litet hål mitt i axeln på laddomat pumpen, på den sidan där skovelhjulet sitter, det gick hela vägen in till rotern, spruta i mass Wurth H2000 sen har det funkat fint utan massa ljud osv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.