8 002 läst · 5 svar
8k läst
5 svar
Problem wilo pump
Gott nytt år på er!
Har problem med wilo pumpar, både cirkulationspumpen och den som sitter i Laddomat 21! Det blir en sorts "gegga" som gör att pumpen låter och stannar efter ett tag, får skruva loss dom och torka rent rotorn och insidan av pumphuset sen går dom ett tag till.....I Laddomaten är dock pumpen helt ny och är kappslad så jag kommer inte åt att rengöra, det ända jag kan göra där är att skruva av den och snurra för hand till det går lätt MEN nu får jag göra det var dag typ....och den låter som fan!
"Geggan" är av så fina partiklar att den inte fastnar i något filter.
Jonas
Har problem med wilo pumpar, både cirkulationspumpen och den som sitter i Laddomat 21! Det blir en sorts "gegga" som gör att pumpen låter och stannar efter ett tag, får skruva loss dom och torka rent rotorn och insidan av pumphuset sen går dom ett tag till.....I Laddomaten är dock pumpen helt ny och är kappslad så jag kommer inte åt att rengöra, det ända jag kan göra där är att skruva av den och snurra för hand till det går lätt MEN nu får jag göra det var dag typ....och den låter som fan!
"Geggan" är av så fina partiklar att den inte fastnar i något filter.
Jonas
Ok, varför jag frågar är att om man får fylla på ofta, så syresätter man vattnet, och då får man problem med rost. Man kanske skulle göra en genomspolning av ditt värmesystem, och sen montera in ett relativt fint filter. Även små partiklar brukar fastna i grovmaskiga filter med tiden