Har nu börjat med väggen till loftet och loftgången...

DSC00367.jpg

DSC00371.jpg

DSC00373.jpg

DSC00374.jpg
 
Nu förstår vi hur du menar!
Varför gör du inte ett helt bjälklag och en över-våning?

//AA
 
Det blir rejält med förvaringsutrymme bakom den där loftgången!
 
saiter skrev:
Nu förstår vi hur du menar!
Varför gör du inte ett helt bjälklag och en över-våning?

//AA
Nja..från början var det tänkt att inte bli så omfattande jag skulle bara...:)
sen gick det som det gick, och jag har inget behov av en övervåning överhuvudtaget men ville experimentera lite och dessutom ha högt i tak i kök/v-rum och då blev det ett loft över sovrumen efter det spårade det ur helt.....
 
b8q skrev:
Det blir rejält med förvaringsutrymme bakom den där loftgången!
Det blir ett sov loft av en del av utrymmet och ett utrymme där jag kommer att ha FTX och centraldammsugare och liknande.
 
Några bilder på kvällens arbete..

DSC00375.jpg

DSC00376.jpg

DSC00377.jpg
 
Ett par saker jag tänkt på när jag läst din tråd:
1. Du är väldigt snabb och verkar också väldigt driven
2. Vad roligt det skulle vara om man var så säker på vad man gjorde att man inte behövde ha bestämt det långt på förhand. "Det blev som det blev...", vilken fantastisk filosofi (när man vet vad man håller på med). Det blir verkligen skiiitsnyggt.
 
Hene skrev:
Ett par saker jag tänkt på när jag läst din tråd:
1. Du är väldigt snabb och verkar också väldigt driven
2. Vad roligt det skulle vara om man var så säker på vad man gjorde att man inte behövde ha bestämt det långt på förhand. "Det blev som det blev...", vilken fantastisk filosofi (när man vet vad man håller på med). Det blir verkligen skiiitsnyggt.
Tackar..:)

Anledningen till att det går ganska fort är att jag fattar beslut på stående fot och sen genomför det efter bästa förmåga, och ja jag är ganska driven när jag håller på, ser liksom ingen anledning att grubbla mer än nödvändigt, sen har jag som jag ser som en gåva att jag ser i bilder på hur man kan/inte kan göra och det hjälper naturligtvis mej otroligt mycket.
Jag har en grund idé som jag utgår ifrån men ändrar mej om det behövs av olika anledningar.
Ang "Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar" öppnar för snabba och enkla lösningar när/om man kör fast och det skulle nog fler leva efter..:)
 
Redigerat:
  • Gilla
parola och 1 till
  • Laddar…
Har fixat lite i badrummet....

Beklagar bild kvalitén...

En spegel skall monteras....

DSC00363.jpg

På plats...

DSC00380.jpg

Och så en liten bonus....

DSC00381.jpg
 
Har tittat på båda dina projekt/trådar nu och jag funderar spontant på om du jobbar på kåken på heltid? Begriper inte hur du hinner med både barn på deltid och bygge av denna karaktär - och dessutom får så pass mkt gjort på kort tid. Anlitar du hantverkare till olika moment förutom t.ex. plåttaket jag såg innan mm? Eller har mkt hjälp av släkt/vänner?

Det byggs ju kopiöst mycket! Resultatet är dock grymt bra, så till vida att jag själv får dåligt samvete trots att jag bygger som en idiot här hemma :D
 
Tokbra idé med garderob bakom spegeln! Får jag sno den?
 
Alltså, det där var ju årets bästa! Garderob bakom spegeln! Snyggt! :)
 
shadowfire skrev:
Har tittat på båda dina projekt/trådar nu och jag funderar spontant på om du jobbar på kåken på heltid? Begriper inte hur du hinner med både barn på deltid och bygge av denna karaktär - och dessutom får så pass mkt gjort på kort tid. Anlitar du hantverkare till olika moment förutom t.ex. plåttaket jag såg innan mm? Eller har mkt hjälp av släkt/vänner?

Det byggs ju kopiöst mycket! Resultatet är dock grymt bra, så till vida att jag själv får dåligt samvete trots att jag bygger som en idiot här hemma :D
Kul att du kollat på mitt tidigare projekt också:) nej tyvärr kan jag inte jobba heltid med huset....gissar på ca 4-5 tim effektiv tid dom veckor jag har barnen, och kanske 12-15 tim när jag inte har dom. Men jag lägger både fokus och tid på planering för att kunna vara effektiv när jag skall hålla på.

Ang hjälp så har jag i stort sätt bara hjälp med sådant som kräver att man är fler tex otympligt och/eller tungt, det passar mej ganska bra att jobba själv då jag kan ha fokus på det jag håller på med och på det viset blir effektiv....:D

Vill inte att någon ska få dåligt samvete....:D
 
GullanH skrev:
Tokbra idé med garderob bakom spegeln! Får jag sno den?
Absolut:)

IKEA skåp som jag inte har satt dit baksidan på, kan på så sett komma åt även från klädkammaren som den är inbyggd i.
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Kul att du kollat på mitt tidigare projekt också:) nej tyvärr kan jag inte jobba heltid med huset....gissar på ca 4-5 tim effektiv tid dom veckor jag har barnen, och kanske 12-15 tim när jag inte har dom. Men jag lägger både fokus och tid på planering för att kunna vara effektiv när jag skall hålla på.

Ang hjälp så har jag i stort sätt bara hjälp med sådant som kräver att man är fler tex otympligt och/eller tungt, det passar mej ganska bra att jobba själv då jag kan ha fokus på det jag håller på med och på det viset blir effektiv....:D

Vill inte att någon ska få dåligt samvete....:D
ah men du måste ha god byggvana överlag i sådana fall? det är sjukt bra resultat på så korta tider, mkt bättre än vad oss gemene man orkar och mäktar med att bygga.. otroligt imponernade, men dåliga samvetet kvarstår ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.