4 064 läst · 3 svar
4k läst
3 svar
Rivningskostnad?
Hej!
Någon som har uppfattning om vad det i runda slängar skulle kosta att riva ett tvåvåningshus med källare och ca 70 kvm i botten från 50-talet? Alternativt kvm-pris någon hört. Vem sköter såna här uppdrag? Finns det rivningsfirmor? Vi går i funderingar på köp och vill räkna på om det är bättre att riva helt och bygga nytt eller billigare att bygga om och till samt renovera grundligt. Har en känsla av att det sistnämnda skulle kunna bli mycket dyrt om man inte har tid att arbeta så mycket själv. :S
Någon som har uppfattning om vad det i runda slängar skulle kosta att riva ett tvåvåningshus med källare och ca 70 kvm i botten från 50-talet? Alternativt kvm-pris någon hört. Vem sköter såna här uppdrag? Finns det rivningsfirmor? Vi går i funderingar på köp och vill räkna på om det är bättre att riva helt och bygga nytt eller billigare att bygga om och till samt renovera grundligt. Har en känsla av att det sistnämnda skulle kunna bli mycket dyrt om man inte har tid att arbeta så mycket själv. :S
Visst finns det företag som gör samma sak som ungdomarna gör med busskurerna på helgerna.
Ett väldigt vanligt företag här i Stockholm är http://www.rivners.se/. Dom är stora här i Stockholm, men jag vet inte om dom gör jobb ute i landet. Du kan ju alltid prova att ringa dom, så kanske dom kan hänvisa dej till någon mer lokal rivningsfirma.
Ett väldigt vanligt företag här i Stockholm är http://www.rivners.se/. Dom är stora här i Stockholm, men jag vet inte om dom gör jobb ute i landet. Du kan ju alltid prova att ringa dom, så kanske dom kan hänvisa dej till någon mer lokal rivningsfirma.
Nu ligger ju inte hela Halland på landet....... det finns ett par byar här också.
Och det finns gott om rivningsfirmor, sök på nåt nära där du bor. Folk som sysslar med rivning har gärna firmanamn som innehåller orden maskin eller entreprenad gärna båda, om inte förekommer ett "rivning" i firma namnet. jag vill ju inte dra alla över en kam men så är det
Och det finns gott om rivningsfirmor, sök på nåt nära där du bor. Folk som sysslar med rivning har gärna firmanamn som innehåller orden maskin eller entreprenad gärna båda, om inte förekommer ett "rivning" i firma namnet. jag vill ju inte dra alla över en kam men så är det
ingen annan än rivningsfirman kan ha en uppfattning om vad det kostar att riva t ex ett hus som Du beskriver, då man får se till vilka deponeringskostnader/sortering och transporter det handlar om. Men du kan vara beredd på att det kommer att kosta en slant, så en vild gissning kan jag komma med, = 3 dagars jobb och 100.000 kronor. Rivningsfirmorna bruka känna till var de kan deponera t ex tegel/sten, utan tippkostnad, men det är nog ingen vinst de delar med kunden. Finns säkert flera rivningsfirmor i Halland, ring runt och kolla upp priset. Återkom gärna hit och berätta vad det gick på.
Liknande trådar
-
Reklamation, Bör entreprenören stå för rivningskostnad?
Juridik -
Rotavdrag för rivningskostnad?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rivningskostnad Stort garage
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Rivningskostnad Stort garage
Grund & Markarbeten -
Dubbelt boende, avvikelse från detaljplan, rivningskostnad
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.