1 771 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Husqvarna FTX LV6 Värmer inte som det ska
Jag har ett problem med min värmeanläggning Husqvarna FTX LV6.
När jag ställer in ett visst börvärde t ex 21grader så värmer den och man ser att det går åt x antal kw i displayen men när det aktuella värdet har kommit upp i börvärdet så värmer den inte mer utan efter en natt så är innetemperaturen nere på ca 18 och för att få igång värmen igen kan jag t ex ändra börvärdet till 20grader och då börjar den värma igen för att sedan stänga av sig när den närmat sig börvärdet igen.
Nå´n som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara för fel?
När jag ställer in ett visst börvärde t ex 21grader så värmer den och man ser att det går åt x antal kw i displayen men när det aktuella värdet har kommit upp i börvärdet så värmer den inte mer utan efter en natt så är innetemperaturen nere på ca 18 och för att få igång värmen igen kan jag t ex ändra börvärdet till 20grader och då börjar den värma igen för att sedan stänga av sig när den närmat sig börvärdet igen.
Nå´n som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara för fel?
Borde man inte kunna komma åt någon så´n inställning i styrenheten isåfall?
De enda val jag ser i "serviceläge" är:
Version
Maxström
Strömtransformatorer (används eller används ej)
Tariffperiod
Grundvärde FL
Grundvärde TL
Effektstegning
Filterlarm
Temperatur ute/inne
Fast det känns som du är rätt ute för om jag ändrar innetempraturvärdet till 16 när det nu är 19 egentligen då börjar den värma.
Fast den värmer inte om det står 19 som det är i verkligheten.
De enda val jag ser i "serviceläge" är:
Version
Maxström
Strömtransformatorer (används eller används ej)
Tariffperiod
Grundvärde FL
Grundvärde TL
Effektstegning
Filterlarm
Temperatur ute/inne
Fast det känns som du är rätt ute för om jag ändrar innetempraturvärdet till 16 när det nu är 19 egentligen då börjar den värma.
Fast den värmer inte om det står 19 som det är i verkligheten.
Redigerat:
På vissa handenheter kommer man åt fler menyer med fler alternativ om man loggar in med högre behörighet.
Tyvärr har jag aldrig sprungit på en sån handenhet, så kan inte ge dig nåt svar.
Men dödzon på 2-3 grader är brukligt, annars stoppar och stannar maskinen i ett.
Tyvärr har jag aldrig sprungit på en sån handenhet, så kan inte ge dig nåt svar.
Men dödzon på 2-3 grader är brukligt, annars stoppar och stannar maskinen i ett.