Helt otroligt ;D
Du är Helena, en fantastisk kvinna och jag är jätte glad att jag lärde känna dig genom detta forum.

Du slutar aldrig att överaska och förvåna ;D

Jag hoppas att du får ett positivt svar från dessa två.

:p :p :p    INTE ETT LJUD ----  TRIST    :p :p :p

Här är några bra länkar i alla fall, kanske hör de hemma under Juridik-gruppen ?  ;)

www.boende.konsumentverket.se - så kan Du kontakta/informera Din konsumentvägledare (om Du vill).
Där finns även www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1348&lngArticleId=3573 - våra råd till konsumenter som tänker bygga hus.
www.boende.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1402&lngArticleId=2896 finner Du bl a våra råd till konsumenter inför valet av ombud när de råkat i tvist  

Helena med
Nationalschabraket

Nu är hemsidan tydligen borta. Kan det betyda att förlikningen gått igenom? Och att dom fått igenom någon sorts "cover up"?

Ingen som vet?

:) Nu är hemsidan uppe igen, det var tydligen något tillfälligt serverfel på någon dag!

:-/ Svaret på mitt bud blev.... njaaaeeeäääassååå :-X

Helena med
Sverige Stugan

Ååååååj då !

Måste kolla hur det låter om Västkuststugan!

Därefter får jag väl kasta mig in på Din hemsida!

Fredde

:( ... det går långsamt fram, men det går ändå fram!
Jag hurrar för den resan, när den kommit helt i hamn!

:-X men det enda jag kan säga, är att rätten nu gjort en sammanställning av sin uppfattning om parternas inställningar i målet och detta ska vi nu yttra oss över i höst ... och sedan förhoppningsvis en förhandling!

Över 3 år efter husets uppförande! :'(

Helena med
SverigeStugan

Man kan inte förstå att det kan ta så lång tid att fatta ett beslut.

Lycka till vännen!!

vonSassen skrev:
:( ... det går långsamt fram, men det går ändå fram!

Över 3 år efter husets uppförande!   :'(

Helena med
SverigeStugan
Kämpa på Helena, håller tummarna att du får göra ett positivt 'avslut' på den här 'historien' under så tidig höst som möjligt :)

Du har kämpat så länge nu att bara det är en stor bedrift :D, kanske är det så det är, orkar man bara igenom handläggning/beredning av dessa uppenbara fall av grovt byggfusk så kan man bara vinna, hoppas jag iaf. ;).

MVH och Lycka till//Christina.

Ja visst är det intressant, man undrar om de är blinda?
Nöjd Sverigestugeägare-det får man hoppas, men inte att man försvarar denna sak...
Man undrar ju om ekonomiska saker spelar in, eller om en nykomling alltid är den som han/hon utger sig för att vara... >:(

Trovärdigheten är ju inte så stor med bara 1 inlägg men poängen finns där, dvs att det finns två sidor på en historia. I fallet Sverigestugan och Eksjöhus är det lätt att ta sympati för de drabbade men hur mycket kan vi om dessa fall egentligen.....?

Bara en tanke - med risk för att bli halshuggen - igen!

Sverige Stugan har tidigare blivit ombedd att bemöta vonSassens inlägg, men avböjt. Vi önskar att det här ärendet diskuteras direkt med oss och inte via forumet. Sverige Stugan avråder också köpare från att bemöta vonSassens inlägg, då de inte har liknande problem. Vi anser att hennes ensidiga inlägg får stå för henne. Även en granne till von Sassen gick in i diskussionen tidigare. Vi hade inget med hans inlägg att göra. Inte heller ligger vi bakom något av de positiva inlägg som skrivits om Sverige Stugan.

Den som är intresserad av Sverige Stugan rekommenderar vi ett besök till Hus-Expo i Stockholm, där ett Miljöhuset Sverige Stugan finns representerat.

Med vänlig hälsning
Martin Karlsson
VD Sverige Stugan AB

Sverige Stugan-Martin Karlsson skrev:
. Vi önskar att det här ärendet diskuteras direkt med oss och inte via forumet. Med vänlig hälsning
Martin Karlsson
VD Sverige Stugan AB

Ja man har ju sett att detta diskuteras fortfarande efter ett par år nu, fortfarande tror jag inte att Helena har ett hus som är ok så det hjälper tydligen inte.
Alla kan göra fel o saker kan stjälpa men när inte viljan finns att rätta till det som blev fel så har man inte rent mjöl i påsen så att säga.
Detta forumet är starkt just av den anledningen att alla kan byta erfarenheter o råd med varandra med så många människor, det kunde man inte förr utan då var det kanske bara ett fåtal som fick reda på vad som var bra/dåligt.
Sluta gnäll, bygg riktigt o fixa det som är fel.

Sverige Stugan-Martin Karlsson skrev:
Sverige Stugan har tidigare blivit ombedd att bemöta Helena Hultbrings inlägg, men avböjt. Vi önskar att det här ärendet diskuteras direkt med oss och inte via forumet.
Då man bygger sitt första hus, har man för det mesta inte så vansinnigt mycket på fötterna, och kan inte så vansinnigt mycket. Jag är säker på att ni kan "prata omkull" ganska många husspekulanter en och en och avfärda Helena som "en lite missnöjd kund" hur enkelt som helst. Däremot är jag inte säker på att ni kan bemöta frågor och infallsvinklar från den samlade kunskap som finns här på byggahus. Och med den inställningen ni visa här känns det som att ni inte tror det heller, och det är därför ni inte vill bemöta detta på forumet. Ett försök till bemötande skulle nog nog ge er fler kunder än detta svar.

Ja du, Helena! Jag är ny på forumet och har nu ägnat någon timme (!) på att läsa den här tråden...

Min sambo och jag planerar nu husbygge och en sak är säker. Det blir inget från Sverige Stugan. Maken till historia. Det ska inte ta tre år att få sitt nybygge iordningställt.

Och till den gode Martin, VD; Du, min herre, är inte mediatränad och har noll förståelse för hur man bör bemöta kund.

Mvh,

Fredrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.