4 950 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Tunna våtrumsskivor
Är nu som amatör inne på mitt 4:e och 5:e badrum. Tidigare har jag använt våtrumsskivor i de delar som blir vattebesprutade under dusch och använt 6 mm renoveringsgips ovanpå solida träväggar i övrigt. Detta för att inte bygga på mer än nödvändigt i redan små badrum. Det har fungerat bra och det första badrummet firar i år 20-årsjubileum utan problem.
Nu undrar jag om någon har hittat tunna (max 6 mm) våtrumsskivor som jag skulle kunna använda istället för renoveringsgipset, detta för att formellt uppfylla branschreglerna. Jag vill helst inte använda de plastskivor som finns utan skulle vilja ha en mineral eller gipsskiva som är godkänd.
Nu undrar jag om någon har hittat tunna (max 6 mm) våtrumsskivor som jag skulle kunna använda istället för renoveringsgipset, detta för att formellt uppfylla branschreglerna. Jag vill helst inte använda de plastskivor som finns utan skulle vilja ha en mineral eller gipsskiva som är godkänd.
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Vad jag vet så finns inte detta och de tunnaste är 12,5mm.
Vad jag vet är det inte heller rekomendabelt att bara sätta 6mm gips trots att det är en solid trävägg bakom så att det klarat sig utan att spricka i fogar och plattor är nog mest tur...
Vad jag vet är det inte heller rekomendabelt att bara sätta 6mm gips trots att det är en solid trävägg bakom så att det klarat sig utan att spricka i fogar och plattor är nog mest tur...
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Liknande trådar
-
Kostnad och lösning för att värma badtunna hela vintern
Pool -
Vi måste reparera garagets ytterdörr, byta ut de tunna faner-skivorna
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur svetsa kamin till badtunna i aluminium
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Hur kopplar jag badtunnan till en filterpump?
Pool -
Regntunna - avrinning
Trädgård allmänt