1 259 läst · 13 svar
1k läst
13 svar
klinker släpt från golvet
har ni något tips åt oss.
Grunden är betongplatta sen reglar på det, sen golvskivor ochelgolvvärme & klinker på det. jag var orolig att det skulle röra på sig och klinkret skulle lossna så jag frågade noga av våran bekant som hjälpte oss med bygget.. men han lovade att det var stadigt och det skulle bli bra. men nu nåt år senare lossnar klinkret lite är och var.. vad ska vi göra..
vad jag förstår om vi tar bort allt klinker så ryker golvvärmen också. jävligt onödigt omarbete. jag e så arg att jag lyssnade på den där gubben, som inte vet nåt..q(;^p
tips och råd välkommet..
Grunden är betongplatta sen reglar på det, sen golvskivor ochelgolvvärme & klinker på det. jag var orolig att det skulle röra på sig och klinkret skulle lossna så jag frågade noga av våran bekant som hjälpte oss med bygget.. men han lovade att det var stadigt och det skulle bli bra. men nu nåt år senare lossnar klinkret lite är och var.. vad ska vi göra..
vad jag förstår om vi tar bort allt klinker så ryker golvvärmen också. jävligt onödigt omarbete. jag e så arg att jag lyssnade på den där gubben, som inte vet nåt..q(;^p
tips och råd välkommet..
tror 40cc , golvspånskivor vanliga. inte flytspaklat alls !
ja jag känner att det inte e nån ide också men va ska man göra.. riva bort allt.. suck! vi har ju köksskåpar och stenbänkskiva på , måste man slita ut allt..
ja jag känner att det inte e nån ide också men va ska man göra.. riva bort allt.. suck! vi har ju köksskåpar och stenbänkskiva på , måste man slita ut allt..
riv upp golvet och armera på spånskivan lägg ny golvvärme flytspackla minst 15mm med fiberarmerat spackel sen kan du lägga klinker igen. tyvärr bara det sättet som fungerar... lycka till!
sätt din bekanta i arbete....
sätt din bekanta i arbete....
Vliket stolpskott till bekant, ring honom och säg att han är bjuden på kaffe. När han väl kommer ger du honom en bilhammre samt kofot så att han kan riva ut skiten:@lilyrose skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 517 inlägg
Som någon skriver redan så lägger man absolut inte klinker direkt på golvspån.
Alternativen är att...
- Limma golvgips som man sen lägger klinker på.
- Armera och flytspackla golvet och sen lägga klinker på detta.
Eftersom ni ska ha golvvärme så är det sista alternativet det rätta och den bästa golvvärmen får man om man lägger elslingorna på armeringen och döljer dem i flytspacklet.
Med dessa rätta tillvägagångssätt så uppnår man rätt böjstyvhet vilket gör att det inte kan spricka eller lossna.
Tyvärr... gör om gör rätt.
Lycka till !
PS: Jag hade tvingat bekanten att göra skitjobbet med att ta bort det gamla som nu är förstört eftersom han inte valde att hålla munnen stängd p.g.a okunskap istället !
Alternativen är att...
- Limma golvgips som man sen lägger klinker på.
- Armera och flytspackla golvet och sen lägga klinker på detta.
Eftersom ni ska ha golvvärme så är det sista alternativet det rätta och den bästa golvvärmen får man om man lägger elslingorna på armeringen och döljer dem i flytspacklet.
Med dessa rätta tillvägagångssätt så uppnår man rätt böjstyvhet vilket gör att det inte kan spricka eller lossna.
Tyvärr... gör om gör rätt.
Lycka till !
PS: Jag hade tvingat bekanten att göra skitjobbet med att ta bort det gamla som nu är förstört eftersom han inte valde att hålla munnen stängd p.g.a okunskap istället !
Liknande trådar
-
Ta bort klister från klinker
Badrum -
Någon som satt kakel/klinker från Bauhaus i nybyggt hus? Tacksam för hjälp.
Badrum -
Hur ta bort flytspackel, fix och klinker från spånskiva på golv ?
Golv -
Kolmården klinker från Bricmate eller annan grön marmor
Badrum -
Ta bort kalk/smuts/avlagring från klinkers och fogar
Badrum