1 764 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Skicka SMS från honeywell galaxy/dimension
Har fixat installationen av mitt Honeywell galaxy/dimension larm och det verkar funka bra. Nu tänkte jag få till lite inkoppling till telenätet men hade hoppats att jag kunde låte bli att koppla det till en larm central, i alla fall till att börja med.
Är det någon som har någon erfarenhet av inkoppling till telenätet och vad man kan göra. Det finns stöd för SMS/paging/C_ID/ men jag vet inte hur man konfigurerar och om telenätet stödjer SMS et.c..
Några bra ideer eller tips?
Är det någon som har någon erfarenhet av inkoppling till telenätet och vad man kan göra. Det finns stöd för SMS/paging/C_ID/ men jag vet inte hur man konfigurerar och om telenätet stödjer SMS et.c..
Några bra ideer eller tips?
Hej BerntS
Detta var visserligen en väldigt gammal fråga men såvida du inte fått svar redan så ska det inte vara några problem att lägga en Galaxy Dimension mot SMS.
Det har inget med telenätet att göra utan Galaxyn ringer upp en modempool för att skicka sms-larmen.
Detta var visserligen en väldigt gammal fråga men såvida du inte fått svar redan så ska det inte vara några problem att lägga en Galaxy Dimension mot SMS.
Det har inget med telenätet att göra utan Galaxyn ringer upp en modempool för att skicka sms-larmen.
Liknande trådar
-
Ska ett rör från handfaten ha synlig vatten,skickar bilden.
Badrum -
Brandvarnare som är ihopkopplade och kan skicka sms och givetvis går åtminstone på 4G nät? Obs utan abbonemang ska fungera med kontantkort.
Villalarm & Hemautomation -
Skicka Nexa-kommandot "All off" från RFXTRX433
Villalarm & Hemautomation -
Företag skickar sms om att de planerar att "komma förbi". Lagligt?
Juridik -
Skicka SMS från DSC larm?
Teknik