8 385 läst · 9 svar
8k läst
9 svar
Någon som byggt villa Skanör med Eksjöhus?
Hej Sjörre..
Har sett att det var ett tag sedan du postade detta..Men...
Jag är i fasen att välja ett hus som ska byggas..och vi ( jag och frun )fastnade för just villa Skanör av Eksjöhus.
Har sökt runt lite efter kostnader o dyl. ( vet att summan varierar beroende på olika faktorer ). Känner dock att det borde finnas en grovt räknad summa för huset..de borde ju ha byggt det nån stans i riket innan..
Såg att du frågat om just detta o undrar då om du har / fick något svar på det...
/ Andreas
Har sett att det var ett tag sedan du postade detta..Men...
Jag är i fasen att välja ett hus som ska byggas..och vi ( jag och frun )fastnade för just villa Skanör av Eksjöhus.
Har sökt runt lite efter kostnader o dyl. ( vet att summan varierar beroende på olika faktorer ). Känner dock att det borde finnas en grovt räknad summa för huset..de borde ju ha byggt det nån stans i riket innan..
Såg att du frågat om just detta o undrar då om du har / fick något svar på det...
/ Andreas
Eksjöhus Skanör är inte ett stenhus, så detta ämne borde flyttas till Prefab trähus.
Det är husets stomme som avgör om det är ett stenhus, trähus eller något annat. Fasadmaterialet har ingen betydelse. Det finns stenhus med träfasad och trähus med putsfasad.
Det är husets stomme som avgör om det är ett stenhus, trähus eller något annat. Fasadmaterialet har ingen betydelse. Det finns stenhus med träfasad och trähus med putsfasad.
Det är aldrig endast tomtpriset som tillkommeryli@home.se skrev:
Lagfartsavgifter
KA
Byggel
Tomtens färdigställande/trädgård
Bankens avgifter, byggränta pantbrev osv
Bygglov
Anslutningsavgifter va,el ,tele
Också alla tillbehör/uppgraderingar..........
Vi hade 2,7 på vårt motsvarande, utöver det förutom tomten får vi 0,6 som tillkommer varav ca 0,1 i uppgraderingar
Håller med om att tråden skulle flyttas till prefab
Liknande trådar
-
Någon som har byggt Villa Dalarö från Ahus ? Vill se era kök.
Kök -
XN-villan - någon som hört eller byggt med dem?
Hustillverkare -
Villa Vrigstad smålandsvillan någon som har byggt?
Hustillverkare -
Någon som har byggt Passivhus hos Fiskarhedenvillan?
Hustillverkare -
Fiskarhedenvillan - Domherren, någon som byggt?
Hustillverkare