1 743 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
avfukta in i från?
byter tak.
det hann regna igenom den gammla pappen innan jag han ditt med ny papp. brädorna blev blöta o det droppar lite på insidan. jag vill pappa över o täcka taket nu när det i alla fall är torrt utvändigt.
Jag undrar då om det går att suga ut fukten in i från med hjälp av en avfuktare eller liknande? eller är det för sent, så brädor oxå måste bytas nu då.?
det hann regna igenom den gammla pappen innan jag han ditt med ny papp. brädorna blev blöta o det droppar lite på insidan. jag vill pappa över o täcka taket nu när det i alla fall är torrt utvändigt.
Jag undrar då om det går att suga ut fukten in i från med hjälp av en avfuktare eller liknande? eller är det för sent, så brädor oxå måste bytas nu då.?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Är vindsutrymmet under råsponten tätt, eller har du omfattande ventilation? Det går inget vidare att avfukta ett utrymme som är öppet mot utsidan, då du hela tiden får in ny fuktig luft att jobba med.JiWe skrev:
Å andra sidan ska du ha haft det ordentligt blött för att det inte ska räcka med att det får torka av sig självt.
Liknande trådar
-
Ljudet från avfuktaren driver mig till vansinne. Lösning?
Ventilation -
Vilken avfuktare till tilläggsisolerad kallvind från 1947, tänker jag rätt?
Tak & Vind -
Luftavfuktare i kombination med frånluft
Ventilation -
Avfuktare alltid igång och sög in luft utifrån?
Frågor och svar om byggnation -
Avfuktare/värmepump i frånluftskanalen innan FTX-värmeväxlaren.
Miljö & Hälsa