Gammal tråd men ändå...Dellan skrev:
Köpte precis sista exet av Birka tools kap och gersåg för 1500+moms (kampanjpris) på fet lokala Swedol.
Har bara sågat lite reglar under dagen, men den ger ett bra och rejält intryck (rejält var ordet - den väger 21 kg!).
Bra med effekt och snurr. Helt ok kvalitet på inställningshandtag etc. Den stannar snabbt vid avslag, och skyddet glider undan som det skall, och inte ngt märkbart glapp i gerinställningen.
Lasern är ngt svag i dagsljus och de fästen som finns för att automatiskt hålla ned virket är lite får få och för långt ifrån om man skall kapa småbitar, men det kan jag leva med...
Intrycket är iaf att den verkar ungeför lika robust som Metabos mellanmodell (KGS216), men har mer effekt och klarar ngt större virke.
/K
Har just beställt en Bosch GCM12 SD (blå) från UK, undrar nu om någon annan har en sådan och vad omdömet är? Det är ingen billig maskin precis så jag har lite ångest och undrar om jag gjort ett bra köp?
Har tittat både på Festools och Makitas gersågar och tycker Boschen var mest prisvärd.
Har tittat både på Festools och Makitas gersågar och tycker Boschen var mest prisvärd.
Har ingen 12:a men väl en 10:a.
Jag är nöjd med sågen på alla sätt, det som är negativt med den är vikten och ev. strlken.
Det är snudd på synd att kalla den bärbar, släpbar (går att kånka runt på, men inget man vill bära med sig 10trappor upp)).
Jag är nöjd med sågen på alla sätt, det som är negativt med den är vikten och ev. strlken.
Det är snudd på synd att kalla den bärbar, släpbar (går att kånka runt på, men inget man vill bära med sig 10trappor upp)).
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kap- & gersåg, val av storlek på klinga och längd på stativ.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur ska jag välja kap- och gersåg?
Någon som testat Skil 1320AA Kap & Gersåg
Kap- och gersåg(Bosch eller ryobi)
Kap och gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon