Hej
Kaklar för fullt. Men måste fundera hur jag skall göra snyggast kring fönster. På sidor och ovan fönster är det 45 grader så det blir en list. Men nertill lutar det för avrinning och har inte kommit på någon bra lösning övergång vägg-" fönsterbräda". Någon som har ett eller flera tips.
Kaklar för fullt. Men måste fundera hur jag skall göra snyggast kring fönster. På sidor och ovan fönster är det 45 grader så det blir en list. Men nertill lutar det för avrinning och har inte kommit på någon bra lösning övergång vägg-" fönsterbräda". Någon som har ett eller flera tips.
Kakelplattan på väggen kommer att vara kapad, den i smygen blir en lita avrundad kant utåt. Kanterna är inte färgade utan ljusbruna..
Funderar på :
1. en kvartslist i ek som silikonas fast.... plastlister i övriga fönstret
2. Aluminiumplåt som bockas och får vara smyg... nja
3. på frihand vinkelkapa så så att det kan fyllas med silikonfog... svårt att få snyggt kanske
Tacksam för tips
Funderar på :
1. en kvartslist i ek som silikonas fast.... plastlister i övriga fönstret
2. Aluminiumplåt som bockas och får vara smyg... nja
3. på frihand vinkelkapa så så att det kan fyllas med silikonfog... svårt att få snyggt kanske
Tacksam för tips
Kanske list... men måste ta en som är 8mm eller större ( kakeltjocklek 6mm ).. så det täcker ordentligt.
Jag skall fundera på vad som blir bäst ( list hade varit bra men då det inte är 45 graders vinkel så blir det lite knep och knåp)
Någon annan som har tips och idéer så är de välkomna.
//anders
Jag skall fundera på vad som blir bäst ( list hade varit bra men då det inte är 45 graders vinkel så blir det lite knep och knåp)
Någon annan som har tips och idéer så är de välkomna.
//anders
Jag åker nu och köper 8 + 10 mm hörnlist i plast, samt ytterhörnlist i plast om det finns... provar någon av varianterna... kaklet är 8.2 mm tjockt ( fungerade dåligt med list för 6 mm som inhandlades för tidigit hi hi )
Fundera på - tips mottages- checkar av innan jag börjar .
Silikon i mjukfog kakel - fönsterkarm - måste vara rätt. !?
Silikon mellan folie och fönsterkarm innan jag sätter kakel- måste vara rätt ?!
Friskt vågat...//Anders
Fundera på - tips mottages- checkar av innan jag börjar .
Silikon i mjukfog kakel - fönsterkarm - måste vara rätt. !?
Silikon mellan folie och fönsterkarm innan jag sätter kakel- måste vara rätt ?!
Friskt vågat...//Anders