Evi skrev:
Alla har väl sina orsaker till de omdömen de ger om husleverantörer här.
Du, Nybyggd, har ofta klankat på LB-hus här på forumet, ganska onyanserat och opreciserat och ofta har jag undrat varför. Har du haft konkreta dåliga erfarenheter av LB-hus så förstår jag det. Men jag undrar varför, du har gjort det så många gånger, och ibland bara sått ett frö av att inge tvivel och tvekan inför LB-hus. Jag respresenterar inte LB-hus på annat sätt än köpare. Jag har kritiserat dem i några fall här på forumet. Så oroa dig inte, jag är inte heller säljare. Men jag har som sagt undrat över dina svävande negativa omdömen flera gånger tidigare, inte bara nu. Men du är naturligtvis fri att säga vad du vill. En reflektion från mig, bara.

det där var inte sant ifall du läst alla mina inlägg,jag har gett lb hus så mycket reklam att man nästan kan tro jag säljer såna.
men jag äger ett lb hus,och står i stånd att hitta ett mindre hus då ungarna börjar bli stora.
och jag har då funnit flera tillverkare som är bättre än lb hus på t,e,x en leverans med endast stommontering.
lb hus är gjorda för total eller minst nåstannyckelfärdigt.
med stommontage är dom dyrare än dom flesta här.
dom har heller inte så hög standard som merparten av byggsatser har.
jag kollar vårgårda,värsåsvillan,samt även åsbo hus idag,och samtliga har mycket bättre pris samt standard.

Då förstår jag.
Lycka till att hitta ett bättre hus!

jag kollar vårgårda,värsåsvillan,samt även åsbo hus idag,och samtliga har mycket bättre pris samt standard.[/QUOTE]

Har varit inne på några av sidorna men hittar ingen med planlösning som faller mig i smaken. Nu går säkert detta att ändra men vet du vad tex ett hus från Värsåsvillan som är 100-120 i botten, 2-3 sovrum där både schakt och grund ingår i priset skulle kosta. Och då kostar det vi fått av LB 1190000 kr som sagt. Självklart vill också ha ett bättre pris med bra standard men har inte lyckats hitta något i djungeln så tips är mer än gärna välkommet!

salkin00 skrev:
jag kollar vårgårda,värsåsvillan,samt även åsbo hus idag,och samtliga har mycket bättre pris samt standard.
Har varit inne på några av sidorna men hittar ingen med planlösning som faller mig i smaken. Nu går säkert detta att ändra men vet du vad tex ett hus från Värsåsvillan som är 100-120 i botten, 2-3 sovrum där både schakt och grund ingår i priset skulle kosta. Och då kostar det vi fått av LB 1190000 kr som sagt. Självklart vill också ha ett bättre pris med bra standard men har inte lyckats hitta något i djungeln så tips är mer än gärna välkommet![/QUOTE]

jag var ett tag helsåld på lb,s uggkan 135,lät vårsåsvillan räkna på en sådan .
och då som byggsats.
med en byggare anlitad och med värsås högre standard så var detta bra mycket billigare än lb,s.( över 100 tkr billigare)
men nu har jag och tanten tänkt om,det blir en sekelskifts kåk istället antingen värsås eller vårgårda.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.