Hej,

Jag letar efter en tillverkare av laminatbänkskivor som kan erbjuda runda mjuka former på bänken och där kanten inte ser ut som en påklistrad remsa.

Jag skulle vilja ha en mjuk kant utan tydlig skarv. Är detta omöjligt att kombinera med en svängd bänkskiva?

Jag vet att Noblessa gör rätt snygga rundade laminatskivor. Någon som har några egna erfarenheter av dessa?

Hälsn,

/ FS

IKEA har rundade och skarvar i hörn blir nästan osynliga faktiskt. (Kolla 10 ggr så du lämnar rätt mått och att de ritar upp det rätt, för det är de inte så bra på däremot!)

Nej, IKEA kan inte göra rundade skivor med snygg, rundad framkant. Framkanten på IKEAS rundade laminatskivor är ett pålimmat kantband, med en tydlig skarv mellan ovansidans laminat och kantbandet.

Hälsn,

/ FS

Ikeas laminatskivor kan få snygg rundad kant, beroende på vad du vill använda för list (kantlist, postkant...). Jag är iaf nöjd med våra laminatbänkskivor och dess rundning... Men du kanske är ute efter något annat?

Fjattespatt skrev:
Nej, IKEA kan inte göra rundade skivor med snygg, rundad framkant. Framkanten på IKEAS rundade laminatskivor är ett pålimmat kantband, med en tydlig skarv mellan ovansidans laminat och kantbandet.
Oj...det såg jag aldrig på de bänkskivorna vi hade i vårt förra kök. Men smaken är som baken! ;D

Ni missförstår,

Jag vill inte enbart ha rundad kant utan även rundad skiva.

Fattar ni? En rund skiva med rundad kant.

/ FS

*ler* oki, IKEA klarar kanske inte av det.... de verkade ha jätteproblem med leverantören i Danmark över huvudtaget... (knepigt att de inte byter leverantör....?)

Sorry att jag inte kunde vara till bättre hjälp... Lycka till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.