Vill ha en 3-lådors IKEA-modul som är 50 cm men hittar inte det på deras hemsida. Finns det verkligen inte??

Hoppas att detta allvetande forum kan säga att det finns och att jag bara inte hittar...

/Elin

Bästa sättet att se vad som finns är att köra med däras ritverktyg. där finns alla produkter med för kökbyggnad

T
Finns inte i 50 cm, utan endast 40, 60 och 80 cm!

NEJ!!! Vill ha en 50-centimeters!! Suck.

50 cm finns bara med utdragsfunktion. Altså hel front.

då får det bli ett 40 + passbit. Förr fanns 10 cm, att sätta in bakplåtarna i, har inte sett ett sådant på lång tid, förmodligen bakas det inte mer hemma = tiden är ur led

Ja, 40+passbit eller kanske 60-spis istället för 50. Känns bara tråkigt att "slösa" med centimetrarna när totallängden är 220... Kanske inte så mycket för själva spisens skull som för fläkten som då väl också bör vara 60, och då tappar vi mycket skåp där för vi hade tänkt ha 140 höga överskåp.
Eller kanske någon konkurrent till IKEA, synd bara att prisskillnaderna är så stora! Tom jämfört med Epoq som jag trodde var ett budgetalternativ (men som har 50 breda lådhurtsar!)

IKEA och Epoq har ungefär samma priser och kvalitet. Den enda anledningen att jag kör på IKEA är att de har 37cm grunda bänkskåp med lådor och Epoq har bara grunda bänkskåp med luckor. Mitt kök är bara 190cm smalt så jag måste tyvärr ha 37cm-bänkskåp på ena sidan.

Dock är det stora skillnader i pris på de olika luckorna. Om du väljer Epoqs dyraste luckor blir det bra mycket dyrare än de billigare luckorna. Med de billigare luckorna blir det ungefär samma pris.

tittade lite till på lådor från ikea, och såg då att femlådorsvarianten av ädel vit inte har några speglar. Tror ni att det finns någon lucka från Epoq som har samma färg som ädel och som man skulle kunna använda istället? Det ska inte stå direkt bredvid någon annan del, utan mellan vägg och spis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.