2 678 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
viste ni att det här fanns
Till leica får man med en liten T-manick som är till för att sättas vi tex bräd/skivslut... För min del ligger den kvar i sin plastpåse då jag tycket det är så smidigt med måttbandet istället.MathiasS skrev:
Liknande måttband finns på Swedol för ca 30kr, förvånansvärt bra kvalitet med och 10-metarn kan man sträcka ut typ 3m innan den viker sig fast den är för klumpig att ha på sig hela tiden, 5metarn däremot ligger alltid i fickan under byggtiden, innan hade dom en med ritsfunktion ungefär som på talmeter men den hittar jag inte längre
Manberg skrev:
Nackdelen med magneten är att man får med sig ett dussin spik upp ur fickan varenda gång man lägger bandet i fel ficka
Ja det var något sånt jag tänkte mig. Men, hade du inte lämnat kvar den i påsen hade du antagligen tappat bort den rätt snabbt.Nimajneb skrev:
Antar att det också är problem med att den inte sitter fast där man vill ha den utan bara där gravitationen så tillåter. Om man hade en sådan där med Gecko-fötter så den fastnar överallt skulle det kunna funka bra. Sådant kanske vi får se om några år.
mmm Gecko fötter och en "Svart håls funktion" så man slapp sikta ens med lasern..MathiasS skrev:Ja det var något sånt jag tänkte mig. Men, hade du inte lämnat kvar den i påsen hade du antagligen tappat bort den rätt snabbt.
Antar att det också är problem med att den inte sitter fast där man vill ha den utan bara där gravitationen så tillåter. Om man hade en sådan där med Gecko-fötter så den fastnar överallt skulle det kunna funka bra. Sådant kanske vi får se om några år.
När det finns glasögon man sätter på sig som visar alla måt direkt på hornhinnan så börjar vi snacka om utvekling. Slippa alla måttband och andra saker man kan slarva bort. När man ska häng upp en tavla t ex. Slippa att rita ett märke eller dylikt
Liknande trådar
-
Varning för Mr Urban Bygg, enligt dom i Stockholms tingsrätt.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Varför får jag varmt sedan kallt vatten? Nibe Eminent
Vatten & Avlopp -
Går det att kapa en slang innifrån nere i djupbrunn?
Vatten & Avlopp -
Avstängning vatten till tvättmaskin
Vitvaror -
Motorskydd till vattenpump slår ifrån vid backspolning.
Vatten & Avlopp