Skall bygga en altan, som kommer vara ca 60 cm ovan mark och gå utmed en husvägg som är 9 m lång och sedan kommer altanen gå ut 4,5 - 5 meter från huset. Hur skall jag räkna för att få fram hur många plintar jag behöver köpa? Jag kommer ha en bärlina fastsatt på huset innerst så att säga.
Om man ska bygga altan "på backen" där man tänkt sig att bärlinan ska ligga i plintarna kanske det är vettigt med justerbara stolpskor då?
Mycket bra må man säga om dig, snickar estwing, men jag blir lite ställd när du anger virkesstorlekar i tum, fast vi åtminstone hela mitt liv (och jag är 21) har använt millimeter. Inte för att det står, men man blir lite ställd när man måste räkna efter.
Vilken dimension behöver man ha för att inte ha nån extra bärlina på mitten om man bygger en altan som är 4x4 meter?
Mycket bra må man säga om dig, snickar estwing, men jag blir lite ställd när du anger virkesstorlekar i tum, fast vi åtminstone hela mitt liv (och jag är 21) har använt millimeter. Inte för att det står, men man blir lite ställd när man måste räkna efter.
Vilken dimension behöver man ha för att inte ha nån extra bärlina på mitten om man bygger en altan som är 4x4 meter?