Hej!

Jag har läst mycket här på forumet.
Nu har jag tagit tag i det hela och blivit medlem.
Mycket hög nivå i allmänhet på kunskapsnivån bland er.

Jo till min fråga:

Jag har tänkt bygga hus i Örebroområdet och har tänkt köpa skalet hos en husleverantör (de har inte totaltentreprenad) och vill bygga huset "själv".

Någon som känner till bra byggare i Örebro/Karlskogatrakten?
Robab har jag hört lite om. Men jag vill gärna ha fler tips.

Tacksam för era svar.

Kan tipsa om Team MH Bygg.
Riktigt duktiga snickare.

Vad du än väljer så kräv referenser, har du sett fuskbyggarna?

velju skrev:
Vad du än väljer så kräv referenser, har du sett fuskbyggarna?
Jag har sett programmet. Dessvärre är det lite vinklat ibland.
Dock är det ju faktiskt som så att de försöker fuska om de kan gagna på det.

Jag har nu frågat runt en hel del och man lär sig nåt varje gång.
Det som förvånade mig var att jag frågade ett stort antal företag och de flesta var antingen nonchalanta eller ovilliga att ens förhandla om priset.

Nu när jag nästan har bestämt mig så har flera av de som tackat nej återkommit till mig och velat förhandla :x

Jag hade tänkt att bygget skulle kommit igång senast 3 maj (idag), men jag
har ännu inte tagit nåt beslut för att 4 bolag nu på allvar gör kalkyler på mitt bygge. Man blir något konfunderad.

En viktig sak att komma ihåg för alla de som vill bygga; ha inte bråttom. Jag har fått ner priset med 100.000kr minst genom att ha lite is i magen...

Just nu är humöret d^_^b

Hm, intressant!

Är det hos husleverantören eller hos byggare du lyckats få ner priset med 100'?

Vi är själva i startgroparna för att bygga i Örebro och blir därför jättenyfiken på om du hittade några seriösa byggare som du varit nöjd med? Vi har några olika vägar för vårt husbygge och en väg innebär att själva anlita en arkitekt och sedan beställa själva husstommen (betong) och då sedan hitta en pålitlig byggare som vi kan lämna över byggandet till. Det är just den här sista biten som känns lite skrämmande och alla tips man kan få är därför värdefulla.

Tack för tipset!

Nerikes Bygg och konsult. 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.