bax skrev:
Citerar mig själv.
så blir det om man är ett flisorakel =)
och har bara noviser att debattera med....

dcdc skrev:
så blir det om man är ett flisorakel =)
och har bara noviser att debattera med....
Alltså...jag sitter här och önskar jag hade det pannrum du planerar:( så "orakel" vete väl f....

Enda fördelen med mitt pannrum gentemot ditt är att det står en schysstare motorcykel i mitt :D

bax skrev:
Alltså...jag sitter här och önskar jag hade det pannrum du planerar:( så "orakel" vete väl f....

Enda fördelen med mitt pannrum gentemot ditt är att det står en schysstare motorcykel i mitt :D
Grattis!

Kör du också Honda :cool:

F

He he, gjorde för inte så länge sedan, numera är det stämgafflar på emblemet :)

jag kan ju säga att det har ju varit lite bistert i vinter. betalde lite mer en en miljon var sedan för snål för att värma hela huset med direktverkande el så vi krigade med vedpinnar i köksspis kakelugn insatsspisen. inte så kul när man måste elda i tre timmar för att kunna se på tv i normal temp. men nästa vinter så kommer jag bara gå omkring o mysa. uppvärmningsproblemet löst. då ska jag ta tag i nåt annat kanske roligare. men det är lite som att köra hoj det här ochså på ett sätt vägen är målet,(hade en vtr1000 förresten). Eta pannan blev fort min drömpanna. har fått fler delar till pannrummet. två VV-slingor till acctanken o en beredare på 9 kW. så nu börjar det hända grejjer. hoppas kulverten kommer snart så man får gräva ner den så man kan gjuta. nej nu ska jag gå ut o plocka ut skräp ur vedbon/panrrumet =)

Redigerat:
dcdc skrev:
jag kan ju säga att det har ju varit lite bistert i vinter. betalde lite mer en en miljon var sedan för snål för att värma hela huset med direktverkande el så vi krigade med vedpinnar i köksspis kakelugn insatsspisen. inte så kul när man måste elda i tre timmar för att kunna se på tv i normal temp. men nästa vinter så kommer jag bara gå omkring o mysa. uppvärmningsproblemet löst. då ska jag ta tag i nåt annat kanske roligare. men det är lite som att köra hoj det här ochså på ett sätt vägen är målet,(hade en vtr1000 förresten). Eta pannan blev fort min drömpanna. har fått fler delar till pannrummet. två VV-slingor till acctanken o en beredare på 9 kW. så nu börjar det hända grejjer. hoppas kulverten kommer snart så man får gräva ner den så man kan gjuta. nej nu ska jag gå ut o plocka ut skräp ur vedbon/panrrumet =)

Há igen!

Hade väl på känn att du var en riktig kille som kört Honda!
Tycker din kvalitetskänsla visar sig igen när det blir Eta!

Väntar spänt på uppdatering då jag själv är i samma fas med att bygga flisanläggning (lutar åt Veda med gotfirebrännare för mig)!

Cheers Fjodor

Det kommer väl att ramla in bilder framöver va? (se det som en order)

bax skrev:
det kommer väl att ramla in bilder framöver va? (se det som en order)
wilco

f

idag kom kulverten. andra gången jag var tvungen att åka ut till asfalten ca 3km för att lastbilschaffisen vågar inte köra på grusvägar i vårtiden han tror alla grusvägar har restriktioner.. idit.. hur som helst så ställde jag upp o hämtade 2x 32Meter kulvert. =) har inte tagit några bilder än.. det kommer. =)

har varit lite stilla i vedbon fram till idag har planerat o funderat hur jag ska göra med reglar isolering o gips o armering o dyl. så idag har jag handlat och sedan har jag börjat förbereda för grävning. som blir nästa vecka. har idag även växlat av en takstol för att kunna gjuta "bättre" har ävn TAGIT BILDER: ska nu bara skaffa en minneskortläsare, den som väntar på nåt gott.. =)

:D Ska bli intressant det här, har följt tråden från början.

Kulvert grävning i helgen. från första spadtag till färdig kulvert. det blev 2 kulvertar. en tvåledad 28 22 till varmvatten och en 32 32 värme plast kulvet båda fin att böja.2,5 m böjradie kanske. sen en pem slag för nåt kul typ kommunikation. nu ska det schaktas till inne i lagård oh armera sedan gjutning förhoppningsvis nästa vecka. Pannan ska visst vara på väg hit ochså. så nublev det stresssigt helt plötsligt.. härliga tider. =)

• IMG_0634.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0649.jpg
    Skapa konto
  • IMG_0685.jpg
    Skapa konto
  • IMG_0689.jpg
    Skapa konto
  • IMG_0696.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
dcdc skrev:
Kulvert grävning i helgen. från första spadtag till färdig kulvert. det blev 2 kulvertar. en tvåledad 28 22 till varmvatten och en 32 32 värme plast kulvet båda fin att böja.2,5 m böjradie kanske. sen en pem slag för nåt kul typ kommunikation. nu ska det schaktas till inne i lagård oh armera sedan gjutning förhoppningsvis nästa vecka. Pannan ska visst vara på väg hit ochså. så nublev det stresssigt helt plötsligt.. härliga tider. =)
Ser ju kanon ut MEN lägger du inte kulverten lite grunt?
Om det blir snöfritt o tjälen lägger sig? Håller själv på å gräver men tänker lägga
min kulvert / vatten / avlopp på ca 180cm!

Sen ser jag att det bara är sand som du gräver upp :( det borde vara olagligt!
Tycker att alla borde ha stenbumlingar och lös berggrund som jag!

Mvh F

Redigerat:
nja kulverten är ju varm, så den fryser nog inte sönder den ligger i 60-70cm sand. vi har ca 18m sand här =) (enl. djupbrunnsborrprotokollet) det var ganska fint att gräva inga bumlingar,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.