15 709 läst · 45 svar
16k läst
45 svar
Bahco återförsäljare
Skruvmejslar: Wera eller Belzer
Hylsverktyg: Gedore, Belzer
Nycklar: Gedore, Belzer eller möjligtvis Facom
Avdragare: Snap-On
Momentnycklar: Gedore eller Britool
Belzer, Sandvik, Bacho och nån mer ägs av Snap-On idag, Bacho verkar där vara budgetmärket nuförtiden...Nycklarna som det står Snap-On på är rent muggiga att skruva med, blanka och halkiga, vassa och allmänt träliga, skruvmejslarna rikigt klumpiga och tängerna ännu klumpigare, hylsverktygen kan vara skapliga.
Hylsverktyg: Gedore, Belzer
Nycklar: Gedore, Belzer eller möjligtvis Facom
Avdragare: Snap-On
Momentnycklar: Gedore eller Britool
Belzer, Sandvik, Bacho och nån mer ägs av Snap-On idag, Bacho verkar där vara budgetmärket nuförtiden...Nycklarna som det står Snap-On på är rent muggiga att skruva med, blanka och halkiga, vassa och allmänt träliga, skruvmejslarna rikigt klumpiga och tängerna ännu klumpigare, hylsverktygen kan vara skapliga.
Glömde Hazet helt, fina grejor de me.
Hazet såg ju lockande ut då jag snart måste inreda en verkstad.
Bahco har endast produktion av sågar och sågblad m.m. kvar i Svergie.
Tyvärr är det inte samma kvalite som tidigare MEN det finns fortfarande många godbitar!
Vad det gäller Bahco så är ju deras hylsnyckelsats S87+7 en klassiker i alla fall! d^_^b
För er som vill nysta i ägarbilden så får ni börja med http://www.snaeurope.com och sen hamnar ni hos http://www.snapon.com ...
Tyvärr är det inte samma kvalite som tidigare MEN det finns fortfarande många godbitar!
Vad det gäller Bahco så är ju deras hylsnyckelsats S87+7 en klassiker i alla fall! d^_^b
För er som vill nysta i ägarbilden så får ni börja med http://www.snaeurope.com och sen hamnar ni hos http://www.snapon.com ...
Denna satsen har haft verktyg från Asien sedan längre tid tillbaka än utflytten av tillverkningen av lösa verktyg.Daniel_N skrev:
Går inte att jämföra med Gedore mfl. MEN för den lite proffsigare hemma mekaren så är det ett mycket bra val enligt mig i alla fall.
Innehåller det man ofta behöver hemma i garaget för att meka bil m.m. och den är mycket prisvärd...
Prisvärd är det mycket möjligt att satsen är. Dock är den långt ifrån kvaliten i det Bahco som defintivt kunde konkurrera med Stahlwille, Gedore, Belzer, Snap-on, Facom och Hazet.P-plats skrev:Denna satsen har haft verktyg från Asien sedan längre tid tillbaka än utflytten av tillverkningen av lösa verktyg.
Går inte att jämföra med Gedore mfl. MEN för den lite proffsigare hemma mekaren så är det ett mycket bra val enligt mig i alla fall.
Innehåller det man ofta behöver hemma i garaget för att meka bil m.m. och den är mycket prisvärd...
Självklart är det skillnad på kvaliten mellan dessa fabrikat MEN jag står i alla fall fast vid att inte många på detta forumet behöver lägga mer pengar på en hylsnyckelsats än på just den Bahcosatsen...Daniel_N skrev:
De flesta av oss på detta forum behöver inte värre än biltemas stora hylsnyckelsats och gröna bosch, vi köper hazet och blå bosch/makita/festo för att vi saknar en viss gen som andra människor har = genen som talar om vad vi behöver istället för det vi VILL HA
Något företag med webshop som har ett stort sortiment av gedore?
Det tror jag att du kan ha rätt i. Vi talar dock om olika saker, jag pratar om Bahco:s sjunkande kvalitet och du om vad som är prisvärt. Men det verkar ju som vi håller med varandra trots alltP-plats skrev:
Behöver och behöver, eftersom kvalitetsverktyg är klart överprissatta är det ju bara att betala vad det kostar, tur att lågprisdrakarna finns med ett sortiment som iaf är hyggligt annars hade det varit ännu dyrare.P-plats skrev:
...hmmm, får nog erkänna att det finns ganska mycket i mitt garage som jag kunde köpt av en lägre kvalite! :blushing:kinglolle skrev:
Helt klart... Ta två skiftnycklar i handen en från idag och en som är ca 10 år gammal så får man verkligen se och framför allt känna skillnaden!Daniel_N skrev:
Vet inte om jag håller med men självklart ska man inte köpa dyrare verktyg än man behöver.Fotografen skrev:
Jag tycker i alla fall att det ofta finns bättre alternativ och ta ex. Biltemas stora sats som ett exempel. Bahco S87+7 säljs ofta för nästan samma pris som Biltemas och dom få hundralapparna tror jag det helt klart är värt att lägga.
Som jag brukar säga så måste man sätta kostnaden i jämförelse med nyttan och kvaliten och sen fatta sitt beslut på vad man ska välja för fabrikat.
Det finns många bra alternativ i vettiga prisklasser som tex. Bahco, TengTools, Tecos mfl.