F
Ordinarie pris under en 5hundring.... nja du får nog vad du betalar för.

Visst har du påse i en sådan.

Mitt råd..håll dig borta och satsa på ett känt märke (Alto/Kärcher) om du ska ha rimliga prisklaser.

Helt OT men dem blåste mig på 70 kronor idag.

Känns lite fel att åka och klaga på deras fel pris på hyllorna (3 varor) och lägga ut 100 kronor i bensin och en timme. Känns som en förlust

Håller med tidigare. Denna är rent ut sagt riktigt skit. Köpte den i panik när vi flyttade in i huset vilket återigen bekräftade för mig hur korkad jag är som la ut pengar på skit.

Den suger helt värdelöst, låter som ett reaplan, snäppena på sidorna gick sönder på typ 20 minuter så att överdelen fick tejpas fast för att den inte ska åka av när man håller i slangen. Helt enkelt riktigt skit, jag orkade inte ens bemöda mig att köra tillbaka den och reklamera utan bara kastade skiten.

Dock kostade den för lite mer än 2 år sedan (exakt samma produkt) ordinarie pris 299 och fanns på rea för 199 kr

Så håll dig till nämnda märken så blir du mer nöjd. En dammsugare jag kan rekommendera är Stihls som är Alto dammsugare med vissa små skillnader som ändå gör skillnad. Men iofs till andra pengar än dessa billiga då

MVH Lorant

F
Tack för inputen.
Det blir att hoppa över den "dammsugaren".

Klokt val. Man kan nog förutsätta att den suger.

Milkshaken
Jag köpte Rustas våt/torrdammsugare. Funkar rätt ok faktiskt, men man måste hålla rent i filtret ofta, Vatten suger den alldeles utmärkt, har problem på vintern med mitt garagegolv som det är bakfall i och dessutom gropar i betong... Då är den som allra bäst..
kostade 299:- på erbjudande för nåt år sen.

men visst, under renovering kanske den inte räcker till..

Jag köpte Altos minsta, billigaste när jag flyttade till huset. Den funkade väl hyfsat och nu när jag skaffat en Festoolsugare till verkstan är jag glad att jag först köpte Alton. Den är numera dedikerad till vatten och alltid redo utan filter eller skräp i behållaren. Guld när det händer någon olycka. Så var inte rädd för att börja med något billigt och sen byta upp dig. Detta är en av de grejer som man kan ha nytta av den "gamla, dåliga" även framöver.

kinglolle skrev:
Den suger helt värdelöst, låter som ett reaplan, snäppena på sidorna gick sönder på typ 20 minuter så att överdelen fick tejpas fast för att den inte ska åka av när man håller i slangen. Helt enkelt riktigt skit, jag orkade inte ens bemöda mig att köra tillbaka den och reklamera utan bara kastade skiten.
Låter exakt som Nilfisk Buddy! jag hade tänkt köpa Julas billigaste som en polare har, men den var slut så jag fick ta Nilfisken. Totalt värdelös, dåliga snäppen som pajar, dåligt filter, dyra påsar. Varning för denna skit, Julas gula är bättre och billigare.

Kollade på Rustas variant och den kollen var nog för att låta bli, räckig plast och allmänt usel konstruktion. Är inte sådär jättemycket mer imponerad av "märkes"varianter av dessa billiga samma skit, annan prislapp.

Jula verkar alltid ha slut på sina sugare och eftersom deras ordersystem verkar suga så kan man aldrig få ett besked heller :rolleyes: Så deras billigvarianter har jag inte tittat så mycket på.

Kollade däremot på Bauhaus sugare och där fanns några rejäla doningar men inte för 299:- då :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.