Fick tag i en vinkelslip Bosch Blå för 400kr på Jula, så vi talar inte tusentals kronor än iaf! Tyvärr hade de inte några vettiga rengöringskit (typ stålborstar för vinkelslip) som jag vill minnas att jag hittade på biltema. Någon som vet var man kan hitta detta?
Ska testa hammerlite (heter det så?) på halva axeln och biltemas rostskyddsfärg på andra halvan så får vi se nästa år vad som hänt
Ska testa hammerlite (heter det så?) på halva axeln och biltemas rostskyddsfärg på andra halvan så får vi se nästa år vad som hänt
Hammerite heter original-hammarlacken. Ska du testa den gentemot biltemas hammarlack (dvs http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1702&iItemId=118519)? Låter mycket intressant! Ska bli spännande att veta om biltemas billigare färg är något att satsa på.dreamie skrev:Fick tag i en vinkelslip Bosch Blå för 400kr på Jula, så vi talar inte tusentals kronor än iaf! Tyvärr hade de inte några vettiga rengöringskit (typ stålborstar för vinkelslip) som jag vill minnas att jag hittade på biltema. Någon som vet var man kan hitta detta?
Angående slipborstar så hade jag absolut satsat på kvalitet. Osborn Pro rekommenderar jag, de finns i järnhandeln. Satsa på en kopp och en "rondell", de är användbara till mycket.
Den här gången var den kanske bra, men frågan är hur det ser ut nästa månad. Med Biltema har man ingen aning. De kan byta leverantör hur som helst. En artikel som var bra en gång, är dålig ett halvår senare, då de hittat en "likvärdig" billigare leverantör.Daniel_N skrev:
Ju mer tid jag ska lägga på något desto mindre biltema blir det.
Dvs torkarblad är helt OK att köpa på biltema, men inte kopplingens slitdetaljer. Torkarbladen går snabbt att byta till något som fungerar, medan kopplingen är lite jobbigare att byta.
Ha för guds skull inte på hammarlack.För det första så är den slagkänslig för stensskott.Visst blir den hård,men ett stenskott slår lätt ur en flaga.När det väl har blivit ett stenskott så sprider rosten sig under lacken.Helt värdelös färg som jag inte kan förstå att folk rekomenderar.Det är väl antagligen för att det är praktiskt att inte behöva ngn grundfärg.Kör istället med hagmans ca primer(epoxigrund) i flera skikt.Sen en vanlig billack.Betydligt mer hållbart.Och sen kan du dessutom måla igen med vilken färg du vill om det skulle behövas.Använder du hammarlacken en gång så är du bunden till den eftersom den innehåller silikon.Fö så har biltema en epoxigrundfärg om du nu skulle prova ngt därifrån.
När det gäller rostbekämpningen så är en nålhammare ett riktigt bra alternativ.Har en på jobbet och blev tvungen att köpa en hem också.Men då gäller det ju att man har tryckluft./ Mats
När det gäller rostbekämpningen så är en nålhammare ett riktigt bra alternativ.Har en på jobbet och blev tvungen att köpa en hem också.Men då gäller det ju att man har tryckluft./ Mats