gaia skrev:
Tror jag känner igen bilden ....Kupperbusch ?
Nix, Miele. Och bilden tog jag själv i mitt eget kök, samma dag som jag postade den ;).
Men nu börjar förmodligen moderator tröttna på vårt OT-ande :blushing: så här är en on topic-detalj: spishällen fällde jag in i en laminatbänkskiva. Det laminat jag valde har en lätt strukturerad yta som visade sig vara hopplös att hålla ren, inte ens T-röd rår på skiten nere i fördjupningarna. Jag är tvungen att gå på med bensin.
 
Placering av diskmaskin - med den nere kan man inte komma ut till garaget q(;^;)p
 
Laminat bänkskiva från Bauhaus. Fula märken avfärgningar = inte nöjd!
 
Inga avställningsytor, iofs inte jag som bestämt köket men ändå förbannat irriterande.
 
Vet ej vart jag ska börja!
Lägger in istället några bilder.
DSC00157.jpg

DSC00158.jpg
DSC00161.jpg

DSC00164.jpg

Och nu det roligaste, vi hittade en skruvmejsel inne i karusselskåpet.Den ska tydlingen hålla granitskivan på plats.
Karusselskp.jpg
 
Men... Står inte micron i det där hörnet?
 
Allt som stavs Electrolux riktigt mög!
 
Redigerat:
kamilenski skrev:
Laminat bänkskiva från Bauhaus. Fula märken avfärgningar = inte nöjd!
Intressant, vilken leverantör är skivan från? Är det från Resopal eller är det något annat märke?
 
Varje gång jag använder diskbänken som vi köpte för 16000kr från Landskrona rostfria så blir jag sur. Vi beställde med stor gammaldags sil i ena hon för att slippa krappiga ventiler ala Intra mfl. OK, har ni bilden av en stor gammaldags sil framför er? Har man skalat 2kg potatis så rinner fortfarande vattnet ned, lite sakta kanske men det rinner. Suverän lösning helt enkelt!

Den vi fick hade de egentillverkat, den var 69mm i diameter och var placerad i en vanlig litet hål. Skalar man tre medelstora potatis så är det helstopp. Vi hade varit utan kök i två månader, så jag bet ihop och accepterade deras urusla ursäkter att de missförstått vår beställning. Ångar det djupt nu!

Annars är en stor diskbänk fantastiskt, alltid enkel att sköta :)
 
Att det sitter ett Telefonuttag bredvid diskbänken, om jag använder MatsTyresö s bild som exempel så sitter den ovanför knivblocket.
En helt galen placering, då man har haleen före köket. och det sitter kabelrör till vänster om knivblocket.

Helt galet då man har ett förråd precis in till vänster när man kommer in i hallen innan köket.

Kabelkillarna slet med att dra in fast lina för bredbandet till köket då kanalen gick där.

Tur det då jag sa dra den in i förrådet istället, och där fick vi vårat uttag bredbvid elcentralen helt perfekt då rackskåpet kommer stå där.


Vem sätter lägenhetens enda telefonuttag ovanfördiskbänken, alla lägenheter har det i vår förening.
 
jag skrev fel det sitter ovanför knivblocket och det är diskbänken i våra fall...sladd hänger ovan diskstället, helt galet.
Har funderingar på att dra om det, men det kommer inte användas i vårat fall.
 
Jag sällar mig till skaran som avskyr dessa "korgsilar" eller vad de kallas. Vi har dubbla stora hoar (jättebra), med dessa korgsilar i bägge (anus).
Är det någon som vet om man kan byta ut dessa? Vi har en Stala diskbänk.
Den andra detaljen i vårt kök som inte blev så bra är kylen. En Cylinda i aluminium. Det har blivit ett gäng bucklor i den.. Väldigt känslig för stötar.
Vi skulle köpt ett Smeg direkt..
 
Raceman skrev:
Intressant, vilken leverantör är skivan från? Är det från Resopal eller är det något annat märke?
Jag vet inte. Ville reklamera den men dom vägrade. Säger att laminat bänkskivor lämnas inget garanti för. Jag har ett foto på den ska lägga ut den.

Edit. Lagt fotot. Den är dessutom så mjuk i laminatet att jag undrar om man kan kalla det för laminat.
 
  • bankskiva.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Egentligen är jag väldigt nöjd med mitt kök som är renoverat vintern 2008. Ska jag ändå välja något skulle det i så fall vara vår snygga fläkt med välvd glasskiva. Jag har slagit pannan otaliga gånger i hörnet på den.
 
vimsan skrev:
Egentligen är jag väldigt nöjd med mitt kök som är renoverat vintern 2008. Ska jag ändå välja något skulle det i så fall vara vår snygga fläkt med välvd glasskiva. Jag har slagit pannan otaliga gånger i hörnet på den.
Vem har inte gjort det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.