Alcro, Beckers, Flügger, ....

Alla säger dom sig våra bäst på fasadfärg - vad gör man ???

terp skrev:
Alcro, Beckers, Flügger, ....

Alla säger dom sig våra bäst  på fasadfärg - vad gör man ???
Låter man bli att jaga billig skitfärg, löser det sig. ;)

Huh? Var det Alcro etc som enligt dig är s... eller skulle jag läsa det som att om jag köper märkevaru då spelar det mindre roll exact vilken av dom jag väljar? Nu blev jag ännu mer förvirrad....

Hehe...jag menar att man skall satsa på kända fabrikat som Alcro, Beckers eller Flügger och inte jaga billig skitfärg av okänt fabrikat på byggvaruhusen bara för att tjäna några hundralappar. Färgens kostnad är ju inte så stor i förhållande till det övriga huset, tex ytterpanelens pris.
-----------
Jag köper alltid Flügger, men det beror på den trevliga rabatten jag har där.

Hehehe Flugger har jag hört är "skit" från svärfarsan som varit målare i 35år :)

Alcro "Bestå" systemet eller Jotun Demidekk Optimal systemet skulle jag satsa på.

M@ZE skrev:
Hehehe Flugger har jag hört är "skit" från svärfarsan som varit målare i 35år :)

Alcro "Bestå" systemet eller Jotun Demidekk Optimal systemet skulle jag satsa på.
Flügger eller rättare sagt HP Färg var inte särskilt bra under 70-tal och tidigt 80-tal, men tillhör numer absolut högsta divisionen. Finns en anledning till varför det är 15-30% dyrare än övriga fabrikat. De målare jag känner skulle gärna jobba med Flügger om det nu inte var så att jobben oftast är på offert och då spelar priset större roll.

M@ZE skrev:

En grundprincip är att en målare tycker all färg som just hans firma inte använder sig av är skit. Believe me, I know...

kolla in referensobjekten som Caparol har på sin hemsida. www.caparol.se

Dom verkar få dom riktigt feta objekten. Verkar vara dynamit i färgen.

:) :surprised: :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.