Jag har planerat att ev köpa en Electrolux EKD60405W som har induktionshäll men det verkar vara många som är missnöjda med Electrolux induktionshällar både här på forumet och även på youtube kan man se klipp på tjutande hällar.
Finns det någon som är nöjd med sin induktionshäll frå Electrolux??

Ja, jag är nöjd med vår. Om man startar den i boosterläge kommer det visserligen ett surrande läte likt det i klippen men det tonar bort efter några sekunder. Det där höga, vassa diskantljudet som man också hör i klippen, och som om jag fattat rätt är det som upplevs som mest störande, det saknas helt på vår häll som f ö är av modellen EHD6685P (finns nog inte längre).
Men andra har ju haft problem och det som jag tycker är mest avskräckande i deras berättelser är att flera uppger att Electrolux service inte har velat erkänna att det är något fel. Vore det inte för det kunde man ha bortförklarat det som ett antal måndagsexemplar...men...

Vi har en dubbelugnsspis med induktionshäll. Jag har inte sett några klipp, men jag har inte heller hört några höga tjut från vår häll. Det kan komma ett burr ibland när spisen är högt belastad. Vi är väldigt nöjda med vår spis, men så mycket mer än så vet jag inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.