5 286 läst · 26 svar
5k läst
26 svar
Kan ni hjälpa oss med "billiga" hus tillverkare?
Sida 1 av 2
Kan någon ge mig förslag på vilka hustillverkare som ligger ute med bra priser?Älvsbyhus ligger väl rätt bra i pris?
Det är ju en djungel att leta hus till vad vi tycker är rätta pengar 1,4 -1,5 milj för totalentreprenad. 1 plan 130-150 kvm. Är detta omöjligt?
Så himla tacksam för alla svar vi kan få.
Mvh Madelene och David
Det är ju en djungel att leta hus till vad vi tycker är rätta pengar 1,4 -1,5 milj för totalentreprenad. 1 plan 130-150 kvm. Är detta omöjligt?
Så himla tacksam för alla svar vi kan få.
Mvh Madelene och David
Ja vi var inne och tittade på smålandsvillan, men då blir man ju osäker om det är lurendrejeri eller inte. Vet du om det är ett bra företag?
tack på förhand
tack på förhand
absolut inget fuffens med smålandsvillan....!!
har byggt med dem och bortsett från några missar som försäljaren gjorde så gick byggprocessen jättesmidigt. Inga anmärkningar vid besiktning.
Glöm dock inte att ta reda på vad du kan välja bort!!! I den broshyr jag fick för 2 år sedan så gav den intrycket att man inte kunde välja bort nånting. Och säljaren upplyste inte heller som att "vill du ha denna spisfläkten eller villl du ha en egen, i så fall drar vi av xxx kr"
jag har sett en nyare variant av broshyren/pappren och där framgår det mycket tydligare vad man kan välja bort (det mesta) och vad de ger i avdrag.
MVH
Henrik
har byggt med dem och bortsett från några missar som försäljaren gjorde så gick byggprocessen jättesmidigt. Inga anmärkningar vid besiktning.
Glöm dock inte att ta reda på vad du kan välja bort!!! I den broshyr jag fick för 2 år sedan så gav den intrycket att man inte kunde välja bort nånting. Och säljaren upplyste inte heller som att "vill du ha denna spisfläkten eller villl du ha en egen, i så fall drar vi av xxx kr"
jag har sett en nyare variant av broshyren/pappren och där framgår det mycket tydligare vad man kan välja bort (det mesta) och vad de ger i avdrag.
MVH
Henrik
Tack för svaren. Vi vill inte ha någon inredning alls, det vill vi fixa själv, hoppas dom går med på det
Vilket hus byggde ni? Och vad hamnade slutsumman på om man får vara så fräck att fråga :
Madde
Vilket hus byggde ni? Och vad hamnade slutsumman på om man får vara så fräck att fråga :
Madde
Skulle bara kolla om ni hade tittat nått på fiskarhedenvillan, vi själva har byggt med dem, och flyttade in nu i november (lövsångaren 121 kvm). Vi köpte en byggsatts med allt ovan grund:
Byggsats 473.000 då ingår ballingslövskök med vitvaror och garederober, panel tak och så vidare
Grunden: 150.000 inklusive VVS i den; vilket vi tog en firma som vi fixade själva
Grus: 40.000
Stomresnig ca 70.000, (en firma från vår stad)
men sen så måste man ju köpa tapeter, golv och kakel och så vidare, men ni ville ju bara ha huset, värt att titta på. Allt som allt så slutade vårt hus på ca 1,4 miljoner, tomten plus vatten och avlopp kostade 200.000 som också är inräknat i det, plus att vi fick spränga berg för 100.000. Tänkte bara ge lite tips!
/sofia
Byggsats 473.000 då ingår ballingslövskök med vitvaror och garederober, panel tak och så vidare
Grunden: 150.000 inklusive VVS i den; vilket vi tog en firma som vi fixade själva
Grus: 40.000
Stomresnig ca 70.000, (en firma från vår stad)
men sen så måste man ju köpa tapeter, golv och kakel och så vidare, men ni ville ju bara ha huset, värt att titta på. Allt som allt så slutade vårt hus på ca 1,4 miljoner, tomten plus vatten och avlopp kostade 200.000 som också är inräknat i det, plus att vi fick spränga berg för 100.000. Tänkte bara ge lite tips!
/sofia
Hur kommer det sig att ni misstänkte det???Byggavillvi skrev:
Smålandsvillan är en mycket stor husfabrikant som hängt med ett bra tag, som har väldigt gott rykte och är faktiskt en av de få husleverantörer jag aldrig sett någon skriva att de är missnöjda med. Vi håller precis på att välja hus och smålandsvillan var vårt 2:a handsval. VI har varit i kontakt med dem vid flera tilfällen. Min bedömning är att Smålandsvillan är ett mycket bra alternativ om man vill ha ett billigt hus som ligger ett bra snäpp upp från Alvsbyhus och samtidigt göra ett tryggt köp.
Till Tarnan.
Min kusin bygger just nu en villa genom fiskarhedenvillan, jag har hört rätt mkt vad som inte har varit bra osv, dom höll inte vad som stod på kontraktet bla. Jag har pratat med dem och enligt dom skulle man hamna på en slutsumma på 1.550.000´för bara huset ( Domherren ) och det tycker jag är lite mkt, för sen kommer tomt för ca 300 000 också.
Usch ja, vi hoppas vi hittar något. Tack för svaret
Madelene
Min kusin bygger just nu en villa genom fiskarhedenvillan, jag har hört rätt mkt vad som inte har varit bra osv, dom höll inte vad som stod på kontraktet bla. Jag har pratat med dem och enligt dom skulle man hamna på en slutsumma på 1.550.000´för bara huset ( Domherren ) och det tycker jag är lite mkt, för sen kommer tomt för ca 300 000 också.
Usch ja, vi hoppas vi hittar något. Tack för svaret
Madelene
Jag misstänker inte det, jag bara blev fundersam eftersom det lätt billigt, idag undanhåller många så mycket. Så när väl priset kommer så är det mycket mer en vad som kommit fram på en hemsida tillexempel.
Smålandsvillan är en mycket stor husfabrikant som hängt med ett bra tag, som har väldigt gott rykte och är faktiskt en av de få husleverantörer jag aldrig sett någon skriva att de är missnöjda med. Vi håller precis på att välja hus och smålandsvillan var vårt 2:a handsval. VI har varit i kontakt med dem vid flera tilfällen. Min bedömning är att Smålandsvillan är ett mycket bra alternativ om man vill ha ett billigt hus som ligger ett bra snäpp upp från Alvsbyhus och samtidigt göra ett tryggt köp. [/quote]
Hur kommer det sig att ni misstänkte det???Spix skrev:
Smålandsvillan är en mycket stor husfabrikant som hängt med ett bra tag, som har väldigt gott rykte och är faktiskt en av de få husleverantörer jag aldrig sett någon skriva att de är missnöjda med. Vi håller precis på att välja hus och smålandsvillan var vårt 2:a handsval. VI har varit i kontakt med dem vid flera tilfällen. Min bedömning är att Smålandsvillan är ett mycket bra alternativ om man vill ha ett billigt hus som ligger ett bra snäpp upp från Alvsbyhus och samtidigt göra ett tryggt köp. [/quote]
Fick precis svar ifrån Smålandsvillan att vi kunde få ett hus så som vi vill ha det, att vi gör allt invändigt själv från det att gipsskivorna på väggarna är uppsatta. KUL, nu får vi gå in och titta igen om vi hittar något.
Nej vi ska inte resa väggar själv, tanken var från det att väggarna var uppe och gipsade. Men jag pratade precis med Äl-hus och dom sa att dom drar inte av 100 000 på köket eller 50 000 för badrummet, så det blev dyrare för oss att göra så som vi tänkt och det har dom ju faktiskt rätt i.
Madde
Madde