1 518 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Ny digitalbox boxer, tips.
Min dilog inspelningsbara digitalbox tog långledigt i samband med ett överslag på elnätet alltså dags att köpa ny. Tips på bra boxar önskas.
Kravspec;
Boxer
twintuner
HD
Möjlighet att spara undanprogram till PC i ett vettigt format
MPEG-4
lätthanterlig
Kravspec;
Boxer
twintuner
HD
Möjlighet att spara undanprogram till PC i ett vettigt format
MPEG-4
lätthanterlig
Ligg lågt.
Snart så kommer du behöva en DVB-T2 mottagare för att kunna ta emot HD-sändningar i marknätet. Det finns inte några sådana mottagare på marknaden ännu utan de kommer att dyka upp tidigast i höst.
Snart så kommer du behöva en DVB-T2 mottagare för att kunna ta emot HD-sändningar i marknätet. Det finns inte några sådana mottagare på marknaden ännu utan de kommer att dyka upp tidigast i höst.
å andra sidan så lär det inte dyka upp några vettiga alternativ på låt säga minst ett års sikt... så det kan väl vara vettigt att köpa något utan HD-stöd tills vidare.
(med vettigt alternativ menar jag något bra/prisvärt/buggfritt)
/F
(med vettigt alternativ menar jag något bra/prisvärt/buggfritt)
/F
Vi har både Sagems MPEG4 PVR och en HTPC med Windows 7 MCE. MCE vinner alla dagar i veckan, så min rekommendation blir en lämplig htpc, gärna bestyckad med ION 2 som precis har släppts.
För att smidigt lösa twintuner så kanske dvb-link kan vara ett alternativ tillsammans med mce-pluginet. Här hemma använder vi Firedtv, men de är dessvärre väldigt svåra att få tag i på grund av att tillverkaren lade ner.
En atom-baserad htpc med dubbeltuner borde gå att få för runt 5kkr och ger ett stort mervärde.
HTPC, typ Point of View Sydney eller Asrock Ion (kan du vänta så invänta ION2), pris cirka 3-3.5kkr
Windows 7 Home Premium, oem licens, 1kkr
Två tuners från t.ex. dvb-shop, cirka 800:-
Dvb-link, 30 euro
För att smidigt lösa twintuner så kanske dvb-link kan vara ett alternativ tillsammans med mce-pluginet. Här hemma använder vi Firedtv, men de är dessvärre väldigt svåra att få tag i på grund av att tillverkaren lade ner.
En atom-baserad htpc med dubbeltuner borde gå att få för runt 5kkr och ger ett stort mervärde.
HTPC, typ Point of View Sydney eller Asrock Ion (kan du vänta så invänta ION2), pris cirka 3-3.5kkr
Windows 7 Home Premium, oem licens, 1kkr
Två tuners från t.ex. dvb-shop, cirka 800:-
Dvb-link, 30 euro