1 173 läst · 9 svar
1k läst
9 svar
Bello?
Hej,
Någon som anlitat hantverkare via Bello.se? Är det något att ha?
Mvh Johan
Någon som anlitat hantverkare via Bello.se? Är det något att ha?
Mvh Johan
Jag har oxå fått svar nu. 5 stycken och de kom ganska omgående. Hur fungerar egentligen bellos kvalitetssystem? Det står att de granskar hantverkarna? Någon med insyn som vet?
Dessutom så verkar det som att flera av hantverkarna har fått bra betyg på utfört jobb, det låter väldigt bra men det är klart att man funderar när man läst om hantverkare på det här forumet ett tag .
Dessutom så verkar det som att flera av hantverkarna har fått bra betyg på utfört jobb, det låter väldigt bra men det är klart att man funderar när man läst om hantverkare på det här forumet ett tag .
Vi fick också fem svar, varav vi anlitade den firman som var "störst" (11 anställda). Han skrev i sitt svar att de hade "stor erfarenhet av liknande utbyggnader", det visade sig sedan att de aldrig gjort något mera än badrumsrenoveringar. Firman gick i KK under utbyggnaden, och vi fick en massa problem.
Därmed inte sagt att alla anslutna till Bello är skurkar, men den vi hittade är det. Han e igång igen med något modifierat firmanamn...
Därmed inte sagt att alla anslutna till Bello är skurkar, men den vi hittade är det. Han e igång igen med något modifierat firmanamn...
Jag sökte hantverkare där förra året och fick svar från en som enligt sig själv var väldigt bra, såklart. Goda referenser på en massa som byggts under året, men omsättningen på firman var då när jag kollade på 1000 kr.
Jag vet inte hur det är med Bellos kvalitetskontroll, men min matte och hantverkarens matte är inte riktigt densamma. Kör man med kvitton och har F-skattsedel som han påstod så borde omsättningen vara något högre än 1000 kr. q(;^p
Min eminente snickare som jag anlitat till flera jobb hemma har fått hjälpa ganska många som tydligen fått betala dyrt men fått litet eller inget gjort och då har även de fått tag på sina via Bello, så visst finns det fifflare där som man får se upp med.
Jag vet inte hur det är med Bellos kvalitetskontroll, men min matte och hantverkarens matte är inte riktigt densamma. Kör man med kvitton och har F-skattsedel som han påstod så borde omsättningen vara något högre än 1000 kr. q(;^p
Min eminente snickare som jag anlitat till flera jobb hemma har fått hjälpa ganska många som tydligen fått betala dyrt men fått litet eller inget gjort och då har även de fått tag på sina via Bello, så visst finns det fifflare där som man får se upp med.
Ser ingen större skillnad på att få tag i företag via bello. via bekantas rekommendationer eller slumpmässigt ringande till företag i gula sidorna. Det handlar alltid om att göra en ordentlig undersökning kring den enskilda firman som man fått en rimlig offert ifrån på slutändan samt ha ett välskrivet avtal på plats. Sedan ska man såklart även lita till sin magkänsla om den/de individer man har kontakt med känns kunniga och ärliga.
Min merfarenhet av Bello är att det finns några seriösa företagare där. Dock verkar skojarna vara majoritet.
Varför?
De som ÄR erkänt duktiga har fullt att göra eftersom de blivit rekommenderade av andra.
De som inte har att göra är antingen nystartade eller andra som inte får rekommendationer som leder till jobb.
Jag hade varit extra försiktig vid anlitandet av någon via Bello, tidningsannons eller annan form av aktiv marknadsföring.
Varför?
De som ÄR erkänt duktiga har fullt att göra eftersom de blivit rekommenderade av andra.
De som inte har att göra är antingen nystartade eller andra som inte får rekommendationer som leder till jobb.
Jag hade varit extra försiktig vid anlitandet av någon via Bello, tidningsannons eller annan form av aktiv marknadsföring.
Det vore ju fantastiskt om man kunde få tag på någon på rekommendation men jag har verkligen frågat runt utan att få några tips.. Jag bor i Älvsjö strax söder om stockholm.
Det blir till att djupdyka i informationsträsket innan man bestämmer sig alltså.
Det blir till att djupdyka i informationsträsket innan man bestämmer sig alltså.
Den kvalitétskontroll som Bello och liknande siter gör är ett skämt och innebär bara att dom på sin höjd kollar att man har f-skatt och inte har några skulder. Dom kräver inga referenser eller någon form av intyg på att man faktiskt har utbildning för den tjänst man tänkt sig att sälja.
Så det är ingen skillnad på att anlita en hantverkare ur gula sidorna eller göra det via Bello eller liknande förmedlingssiter.
Man måste ta referenser etc. i vanlig ordning ändå.
En fördel är dock att man slipper att sitta och leta och ringa runt och bara få besked att företaget inte har tid dom närmsta månaden utan att det istället är företagen som tar kontakt. För troligtvis får man ju svar från dom som har tid att ta jobbet.
Så det är ingen skillnad på att anlita en hantverkare ur gula sidorna eller göra det via Bello eller liknande förmedlingssiter.
Man måste ta referenser etc. i vanlig ordning ändå.
En fördel är dock att man slipper att sitta och leta och ringa runt och bara få besked att företaget inte har tid dom närmsta månaden utan att det istället är företagen som tar kontakt. För troligtvis får man ju svar från dom som har tid att ta jobbet.