Vi börjadei slutet på maj och nu äntligen är vi klara. Tre månaders blod, svett och tårar är till ända. Fast det har varit jättekul ockå.. en lång men rolig resa. Jag och sambon är jättenöjda och glada över vårt nya kök.

Här är trevliga före och efter bilder. Det är först nu efteråt som före-bilderna går att skratta åt... ;)

Så här såg det ut när vi flyttade in i vårt rödvita hus för ett år sedan (huset är från 1930-talet). Gula luckor och rosa kakel.

• gamlakoket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är ännu en gammal bild på ett konstigt oanvänt hörn i köket.

• gamlahornet.jpg
    Skapa konto
Måste bara bifoga en katastrofbild från renoveringen också.

• kaos1.jpg
    Skapa konto
Tadaaa! Nya köket på plats. Känns kanonbra!

• nyakoket1_001.jpg
    Skapa konto
Det gamla konstiga oanvända hörnet efter en extreme makeover. Murstocken knackade vi fram för att få lite rustik känsla och bryta av mot allt det släta vita. Vi är nöjda iallafall.

• nyahornet.jpg
    Skapa konto
Mosaik från Höganäs.

• nyakoket2_001.jpg
    Skapa konto
Inbyggd kyl och frys.

• nyakylfrys.jpg
    Skapa konto
Bänkskivor i ek. Vi har oljat in dom flera gånger redan, har hört en del skräckhistorier om torra och omtåliga bänkskivor i trä...

• nyakoket3_001.jpg
    Skapa konto
Gud vilket sött kök! Jättefint har det blivit, och vilken skillnad! Grattis! ;) /Sofie

Det blev jättefint :) En liten fråga bara, varför satte ni inte diskbänken vid fönstret? Vi e snart färdiga med vår köksrenovering (ska lägga ut bilder när det e klart) och då har vi flyttat diskbänken till fönstert, det blev kanonbra :D Det e mycket trevligare o stå o diska, skölja grönsaker m.m o titta ut genom fönstret än o glo in i en vägg.
Ja, ja, det e ju inget ni kan ändra på ny iaf, men det va bara en liten fundering ::)

Mysigt kök! Men... ingen diskmaskin?

Linska skrev:
Mysigt kök! Men... ingen diskmaskin?
Ser ut som att diskmaskinen står till höger om spisen

KurreBurre - nu var det ju inte mig du frågade, men OM du skulle fråga mig om diskbänkens placering så skulle jag säga (vis av erfarenheten) att jag har hellre en arbetsbänk under fönstret än en diskbänk. Den lilla tid jag står vid diskbänken, kontra den mer utsträckta tid åtminstone jag står vid en arbetsbänk, stirrar jag gärna in i en skåplucka.

Tyckte oxå tidigare att det skulle vara bra med diskbänken under fönstret, men nu har jag alltså baserat på ovanstående, ändrat mening.

Men det var jag det, inte nikko

/alacs

Tjusigt!! Det där kan man kalla en ansiktslyftning. ;)

Kanon snyggt! Jag tycker det är bra på båda sätten av egen erfarenhet med placering av diskbänk. Jag saknar inte fönstet när jag diskar nu i alla fall ::)
Ett som är säkert är att man får det mer stilrent med en lång skiva framför fönstret än en diskho..man slipper putsa fönstrena hela tiden ialla fall ;D

Bra jobbat! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.