mattiasp skrev:
...

...amenvaf....jag behöver ju inte ens grejerna!
När har ickebehovet stoppat verktygsinköp för dom flesta här inne? Det kan ju vara bra att ha ju, även om du inte vet till vad.... *s*
 
Jag funderade också på att köpa den gröna multimaskinen med sladd, men köpte paketet med GOP, stora tillbehörskitet och GSR 10.8 + systainer och det blev kanske en tusing extra. Den tusingen är ju nästan intjänad på bara tillbehören och systainern. Att sen GSR blev min nya favorit och ersatte min "vanliga" 12v Bosch var en trevlig överraskning, den är så jäkla lätt att jobba med. Jag ångrar heller inte en dag att jag köpte den sladdlösa multimaskinen, oerhört bra att slippa sladden, men kör man mycket bör man nästan hela tiden ha ett batteri i laddaren. Jag har totalt 3 batteri till mina maskiner så man kan alternera ett i laddaren hela tiden
 
Nimajneb skrev:
Inga lådor/väskor
inga tillbehör till GOPen
60min laddare istf 30min


försöker bara lura mig själv att inte beställa
Att det ens finns en 60 min laddare är ju konstigt, hur tänkte BOSCH där??
 
Springare skrev:
Att det ens finns en 60 min laddare är ju konstigt, hur tänkte BOSCH där??
Kunde varit en 3-timmars åxå.
Deras normala som kommer med är 30min.

60min laddaren är billigare att producera så det ska användas i dessa typer av kampanjer. Sedan blir ju alla med prisgaranti glada då det inte är exakt samma monsterpaket som finns hos andra detaljister. (innehåller väska och 30min laddare).
Tror dock att Duab's paket är detsamma som detta men dubbelt så dyrt
 
Tycker att det varit ok för den gröna serien, men inte för den blå.
 
va f........n, det hade varit tjänstefel att INTE beställa.

10.8 GSRen och den gröna multisen har äldste grabben tänkt att lägga beslag på.

OBS, när jag beställt så fanns det bara 4 stycken monsterpaket kvar!!!

Får spana runt efter en 30min laddare bara, några tips?
 
Nimajneb skrev:
bara 4 stycken monsterpaket kvar!!!
Nu finns det bara 1 paket kvar... :D
 
Jag knep den sista!:) Jag har en GOP redan men behöver ett batteri till. 2500 för ett batteri till är helt OK typ... Får se om jag använder resten eller säljer bort en del prylar.
Vad gäller laddaren till min GOP så följde det med en 50-minutersladdare. Jag trodde det var det bästa Bosch kunde erbjuda på 10.8V-fronten faktiskt.
 
Jag har uppfattat det som att Bosch har 2 st Li 10.8V laddare:

AL 1115 CV 60min
AL 1130 CV 30min
 
Känns nästan skönt att man missade 'chansen' den här gången ;)
Skulle vilja haft en ny GSR10.8-2Li som tog slut i dagarna.
Sen vore ju en L-boxx inte fel...

Mycket saker man 'behöver'.. :)

Btw, när/var ser ni lagersaldona hos Seltmann?
 
FredrikR skrev:
Btw, när/var ser ni lagersaldona hos Seltmann?
Tror bara att man ser det när man är inloggad på deras site.

Själv är jag naturligtvis nöjd med köpet.

Jag fick min slagskruvdragare plus vinkelskruvdragare billigt... Plus att jag fick en GSR, GOP o en lampa på köpet d^_^b
 
Redigerat:
Ang.GDR:en slagskruvaren alltså, ni som har provat är ni nöjda med den? Jag har en sådan samt GSR:en version 1 utan motorbroms lr snabbchuck. Men jag tycker inte att man har nån nytta av GDR:en den väsnas mest utan att utföra speciellt mkt, hamrar och slår om man så bara drar en gipskruv i en gipsskiva. Skulle inte tro att den ger några 100Nm iaf.
 
FeFFeDoo skrev:
Ang.GDR:en slagskruvaren alltså, ni som har provat är ni nöjda med den? Jag har en sådan samt GSR:en version 1 utan motorbroms lr snabbchuck. Men jag tycker inte att man har nån nytta av GDR:en den väsnas mest utan att utföra speciellt mkt, hamrar och slår om man så bara drar en gipskruv i en gipsskiva. Skulle inte tro att den ger några 100Nm iaf.
Helnöjd. Använder den till gipsskruvar och andra små stjärnskruvar. Kan knappt tänka mig ett snabbare sätt att dra i gipsskruvar med precision än med GDR:en(om man bortser från magasindragare) Man behöver ju inte trycka maskinen mot skruven heller och det är ju jäkligt smidigt.

Till större skruvar använder jag LI-2:an eller 18voltaren istället. Körde faktiskt i en 8x180 med LI-2:an , men det är nog inget den håller för i längden.
 
Aarrrgh! Duttade med småbarn som vägrade somna för länge och när jag skulle beställa var de SLUT!
 
Ok, jag tycker personligen att slagskruvdragare är en bra uppfinning men just GDR 10.8V är inte snabb nog, Har även en Makita LXT BDP140 18V och även om den är lite tyngre så gör den ett mkt bättre jobb.

Mvh Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.