Jo men det blir med engång 5000 kr dyrare. Importlagret håller ju inte med garanti på produkten men de ordnar ju med reservdelsgaranti på 12 månader om något skulle gå sönder vilket räcker för mig. Nu har ju inte bestprice exakt samma badkar som det jag köpt men för 5000 så är jag bered att chansa lite.
 
Ni som har fått karen, vad tycker ni om dom? kan ni inte skriva lite (finneser, kvalitetskänsla, db, mm). Det bästa vore om ni kunde även jämföra mot något annat kännt kar, för allt är ju rellativt! Själv är jag kräsen och vill inte köpa grisen i säcken. Man vill ju ha samma känsla som ett 30-40 laxars kar men inte betala för det. Drömmer man, eller kan dessa karen uppfylla det?

/Johan
 
Chatrine skrev:
Det lät ju bra vi  beställde vårt i slutet på Augusti å fick det i Fredags... Det är lång Lev.tid.....
Fast det gjorde inget för vårt ny renoverande badrum blev klart i fredags så de passade bra.....
Hur är det?? berätta !!!
 
Tyvärr så har jag inte instalerat badet, och det är ett bra tag kvar tills det är gjort. Men jag lovar att skriva hur det funkar då.
 
Har sett att flera företag som säljer badkar har tagit med importbadkar i deras sortiment. Dom tar mellan 15000 till 30000 för dom Dessa kar kostar max 4000kr med allt. Dom som inte har dom säger att det är skitbadkar och att man behöver dra om rören från till att all el måste göras om. Väntar med spänning på vad Ni tycker om dom.
 
Hej.
Har köpt ett kar från importbolaget och det var inga problem att installera karet varken med el eller rördragningar.De karen som säljs från dem är anpassade för sverige.
Kanon kar...Billigt och bra.
 
Hur verkar finishen och hur känns den allmänna kvaliteten på karet och utrustningen?
 
Chatrine, såg att Ert kar har "vattensvall" ha ä da fö nåt?

/Johan
 
Hej.
Vattenfallet är övanför sitsen..
Det är en lucka som vattnet rinner igen och ner i karet för att fylla upp karet...
 
Jesca_j Ang. kvaliten på karet så har jag inte ngt att jämföra med men dem som har varit hemma hos oss och sett karet tycker att det är de samma som om att köpa ett betydligt dyrare kar..
Det karet som vi inhandlade valde vi att inte ha radio mm.. så det är nog ett väldigt enkelt kar ändå om man jämför med de man kunde köpa...

Visst finns det saker som man kanske undrar varför det är så tex varm och kallvatten kranarna sitter inte breve dusch stycket uten det är bara knappen som man antingen vill ha vattenfallet eller duschen som sitter där.. sen så är fallet i karet lite dumt så det samlas alltid lite vatten i karet som inte försvinner i "suget"

Men karet var ju inte dyrt.
God fortsättning
 
  • Gilla
Hasse1982
  • Laddar…
Kollade på nätet och såg att Svensk Handel har besökt ett par av leverantörerna i Kina och deras uppfattning var att produktionen var professionell och att produkterna hade hög kvalitet och skulle passa för "export till Sverige, i synnerhet till objekt där hög eller mycket hög standard efterfrågas." (sidan 61). Intressant är också att utpris är 4200 för ett bubbelbad. Det innebär att priserna importerat och klart i Sverige verkar stämma även om det verkar för billigt för att vara seriöst.

Se länken nedan för hela rapporten.

http://www.boverket.se/novo/filelib/arkiv11/rapporter/inkpsvgar.pdf
 
Nu har jag provbadat mitt kar som är köpt från importlagret.com
Jag har inte heller någon stor erfarenhet av bubbelbadkar men karet verkar då vara stabilt byggt, det sviktar ingenting i botten när man kliver i och ur.
Stålrörs konstruktionen som badet står på är också stabil med många justerbara fötter. Badkaret ser också väldigt lyxigt och välbyggt ut, inga dåliga skarvar eller snett igjutna munstycken. All elektronisk-kabel är dragen i skyddsrör bakom sargen. Enda frågetecknet är högtalaren i en träram som är placerad under karet vid kortsida utan något stänkskydd.
Själva massagestrålarna var väl lagom hårda, men jag upplevde att massageverkan var svårjusterad. Enligt instruktionsboken skulle styrkan på massagen varieras genom att mängden luft till munstyckena justerades på ett vred. Nu så känndes det som att det var en ren vattenstråle som kom ur varje munstycke när man blandar i luft så ska strålen brusa upp mer och ge massage verkan. Jag upplevde inte någon större skillnad på strålen hur jag änn vred (ska kolla så att ingen slang har kommit i kläm). Jag vet att på vissa badkar i sverige så kan man välja till luftkompressorer och sånt, men det har inte mitt kar. Motorn har också bara en hastighet villket jag inte vet om det är vanligt.
Mitt badkar är datastyrt med radio och telefon. Självklart är det väl bara onödigt trams med telefon i att badkar tänkte jag, men då det följde med en fjärkontroll så valde jag ändå det. Nu kan jag sitta lungt tillbakalutad och styra karets alla funktioner. Nu visade det sig att fördelarna var flera, om man kopplar in teleledningen (vilket jag ej gjort ännu men enligt instruktionen) till badet så slås pumpen och vattenkranen automatiskt av om någon ringer. Genom en knapptryckning så kan man svara och då fungerar displayen som en handsfree telefon.Den funktionen går ju att välja bort om man inte vill bli avbruten men för mig verkar det ju ok. Självklart så ska man ju ha i åtanke att det datastyrda karen kanske får kortare livslängd då det är fler saker som kan krångla.
Det enda som jag inte provade var underhållsvärmaren.
Badkaret som jag har köpt är det man sitter 2 personer bredvid varandra, det man kan tänka på där är att man bara blir träffad av strålarna ordentligt på ena sidan men sittställningen om man badar två ofta blir otroligt mycket bekvämare då man slipper allt bentrassel. Badar man ofta ensam så blir det ju mycket vatten i onödan som man måste spola i.
Mitt betyg på badkaret blir 4 bad av 5 möjliga. Men om badet inte hade varit så otroligt snyggt, bekvämt att sitta i och sett så dyrt och proffsigt ut för en så liten penning, hade det bara fått 3 bad i betyg då massage justeringen inte gav så god effekt som jag hoppats på.
Hoppas att ni har fått lite användbar info om badkaret.
Mvh/Roger

 
Jag glömde att nämna en viktig sak och det är ju ljudnivån i karet. Jag upplevde inte att karet lät störande högt utan mycket lägre än jag trodde att det skulle låta. Detta kan kanske bero på att luftblandningen till karet var dålig. Jag tänker då först och främst på hur det låter när man håller en vattenslang under ytan och när man håller en ovanför. Utan luft i munstyckena så blev det ju inget riktigt brus om ni förstår vad jag menar.
Mvh/Roger
 
Åh äntligen ett dopp...
Mycket bra info du gav om karet..
Vårt kar är väldigt tyst oxå..Blev förvånad som du.
Håller me om massagestrålarna lite för hårda..
H/ Chatrine
 
Jag är också helsåld på karen, speciellt A403...

A403Stora.jpg

Tänk att få sjunka ner där i lugn och ro med lampan tänd och favoritkanalen på radio. Bara för att bli överfallen av ungarna två minuter senare... Nåja, jag kunde ju bada på natten eller nåt :D

Dock skulle jag vilja ha lite mer info angående vilka och hur många munstycken eller jets det finns samt var dessa är belägna. Vad det är för pump är också av intresse.

Mitt badrum är i det närmaste klart och förberett för ett hörnkar. Gissa om jag är på bettet med att få tag i ett kar... ;)

Mvh
Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.