2 322 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Byggställning på balkong?
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 818 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 818 inlägg
Kommer byta träpanel och måla åtminstone ena fasaden till sommaren. Höjden från mark till taknock är ca 8-9 meter med en balkong på 3 metersnivån. Vad jag kan se så måste jag sätta en byggställning på balkongen för att nå hela vägen upp till taknocken.
Vad tror ni erfarna om det? Nåt speciellt att tänka på?
Vad tror ni erfarna om det? Nåt speciellt att tänka på?
Balkonger är endast till för att sitta och fika på. Endast detta dom är dimensionerade för.
Byggnadsställningar, badtunnor, bilmotorer och betongblandare är inte lämpliga inredningsdetaljer.
Det fungerar att stämpa under balkongen, men då skall man se till att detta görs ordentligt, och i samma punkter som lasten kommer ovanifrån.
Byggnadsställningar, badtunnor, bilmotorer och betongblandare är inte lämpliga inredningsdetaljer.
Det fungerar att stämpa under balkongen, men då skall man se till att detta görs ordentligt, och i samma punkter som lasten kommer ovanifrån.
Selle + lina + bra försäkringhahalj skrev:
Det är kul att skoja, men själv hade jag nog tänk många gånger om. Man lever en gång. Rak vägg = ok. Med balkong? Hade nog rådfrågat de som kan.
Du kan ju lägga ut foto på balkongen. Det är säkert gott om folk här som kan det. Men inte jag.
Liknande trådar
-
Lutning på balkong
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Hur löser jag detta tak/balkong?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ta hand om rost på metall franska balkong räcke
Byggnadsvård -
Balkongräcke har släppt
Byggmaterial & Byggteknik