Såg i ett inredningsprogram att de gjorde huvudgaveln i form av en prinsesskrona. På www.gladagrodan.nu kan du säkert få lite inspiration.
Min dotter är också 3 år, och hästtokig. :D

Pernilla

I ett äldre nummer av tidningen Hus&Hem från 2000 eller 2001 så hade de en beskrivning på en barnsäng i juniorstorlek byggd av bla. pärlspont, krönlist, hålkälslist i gavlarna och sängsidor av limfog, sedan målad i gräddvitt, kanonfina :-*, jag var ute efter nåt i 'Glada Grodan' stilen när flickorna var små men de sängarna var alldeles för dyra, spec. om man måste köpa två samtidigt ;).
Den här är faktiskt minst lika fin, det enda som saknas är prinsesskronan på huvudgaveln, men det löste jag genom att köpa sådana där 'sitt'dockor med krona, klänning och rubbet, sängen har en huvudgavel som lämpar sig perfekt för prinsessdockan att sitta på rakt ovanför huvudet, blir faktiskt ännu bättre :)
Sängarna går dessutom att ta isär så de är lätta att flytta, dessutom gjord så att det enkelt går att byta till längre sidstycken när barnet växer.
Var dessutom en busenkel och tydlig beskrivning, jag har två av dessa till mina tvillingflickor, det enda som jag ångrar med dessa sängar är benhöjden, iom. att sängen är tänkt som 'förstasäng' efter spjälsängen och uppåt i ålder, allteftersom man gör längre sidstycken (jag hade emellertid inte lust att börja med att göra nya sidstycken efter ett par¨år så jag gjorde den 170 cm. lång redan från start), men benen, som var så lagomt höga när de var drygt två, hade nu behövt vara 5-10 cm högre, men så långt tänkte inte jag då tyvärr...... :-/ ;).

Hade jag tänkt på detta då så hade denna säng fungerat ypperligt ändå upp i 10-12 årsåldern, beroende på barnets längd :) och då hade det tom. varit en fördel att inte ha en fastmonterad prinsesskrona, för då har säkert det intresset svalnat ;).

MVH//Christina.

*EDIT* Nu har jag sökt reda på beskrivningen, den fanns i nr. 9-2001, sängen har på ritningen en totallängd på 140 cm. inkl gavlar, madrass/bäddlängd 130 cm.
Totalbredd 91 cm. och madrassbredd 80 cm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.