Bra jobbat skalman1, men traktorn räknas väl ändå inte :)

det är ju ren underhållning, eller hur?

Kjell G
 
Detsamma, du har varit flitig du också. :)

Jag traktorn är ju roligare att greja med, och nu är den ju mattsvart med flames. :)
 
Inte idag, men väl igår byggde jag en garderob/städskåp i hallen och sanerade gästrummet från byggmaterial så våra gäster har någonstans att sova i helgen.
 
Igår så testkörde jag lite olika alternativ för att slipa bort färg från hussockeln, insåg att det blir till att åka ut och köpa en diamantslipskiva. Sen målade jag ytterligare en strykning på vindskivorna....
 
Monterat gipsskivor i taket i utbyggda delen av garaget... Bosch 10,8V var guld värd 4,2 meter uppe på stegen. Både vikt och möjlighet att "lägga undan" den i hölstret d^_^b
Men bra trött i axlarna nu... Inne och käkar lunch innan det nu ska remsas och spacklas :O
 
V8dc skrev:
Monterat gipsskivor i taket i utbyggda delen av garaget... Bosch 10,8V var guld värd 4,2 meter uppe på stegen. Både vikt och möjlighet att "lägga undan" den i hölstret d^_^b
Men bra trött i axlarna nu... Inne och käkar lunch innan det nu ska remsas och spacklas :O

d^_^b


Idag har jag kört jord, sedan körde jag lite jord och till sist så avslutade jag det hela med att köra lite jord. :D

Har fått bort den stora jordhögen som har legat kvar sedan parkeringen grävdes för 2 år sedan.
Den jorden har jag använt till att börja fylla ut vid baksidan av huset med, jag har även fyllt igen gropen vid vattenledningen.
 
  • DSCN1247.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN1250.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tummen upp, du verkar vara (g)jord för det jobbet :)

Och traktorn har du målat om - igen :O :D

Kjell G
 
Ja jag blev sugen på att ha den röd istället, så det fick bli så.
Den (g)jord(e) sig bra i den färgen. :)
 
Men får man hålla på med jord utan elbehörighet? :D

MVH Nollan bakom tangentbordet
 
Jodå, bara man har båda fötterna på jorden.
Men om man söker spänning så kan man ju prova ändå.



;)
 
Jag har även idag roat mig med att köra jord.
Har fått bort det sista vid kanten mot parkeringen och börjat skala av ca 20-50cm på hela gården pga huset har sjunkit ner lite på sina 100 år.
Har även fyllt upp ca 1 meter i kanten bakom huset.
 
  • DSCN1265.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V8dc skrev:
Men får man hålla på med jord utan elbehörighet? :D

MVH Nollan bakom tangentbordet
Svaret är förstås nej, men jag gjorde det ändå:O

...och för att vara på säkra sidan tog jag kort på innehållet i dosan, printade ut det och kunde få grejerna att fungera efter en 180-graders vridning av kopplingsdosan. Bytte ut Thorixarna mot nya? mest för att jag hade på lager.

Därmed är vägen beredd för trappan till loftet! Vangstycken inhandlade till den flyttbara trappan till avsatsen, resten får bli nån egentillverkning. Blir nog enkel konstruktion, inga infrästa steg, även om det lockar. Inomhus, ja, men ute i carporten - nej tack. Blir för mycket jobb.

Spacklat trappan inomhus för målning eftersom den aldrig kommer att bli inbyggd ändå :rolleyes:

Kjell G
 
Ptja dom senaste dagarna har ägnats åt att måla allt på huset som kan/behöver målas.

Nu ska jag upp och vaska utav panelen på takkupan så den också kan målas när den torkat.

Imorgon kommer förhoppningsvis dom nya låsen/handtagen mm hem så jag kan börja demontera dom gamla ytterdörrarna och montera dom nya:))
 
Mjahopp, idag lovade smhi regn kl 8 o jag var kaxig o sa att nu hade de fel innan jag gick ut o började skruva trall. Fan va det började regna sen :( När jag bröt för lunch hade jag inte så långt kvar men efter att ha fått byta alla kläder inkl. kalsonger pga att det var dyngsurt så la jag ner arbetet.
Liten bilde på förmiddagens framsteg.

15ydvtl.jpg
 
Snyggt MagnusSt! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.