6 637 läst · 3 svar
7k läst
3 svar
Svavla??
Borrade ett antal hål med cobra och tänker fästa U-stöd för att skruva fast stolpar i.
Min fråga är hur jag fäster dessa stöd i berget? Någon säger att " svavla" är sättet och man smälter någon massa som man häller ner i hålet när stödet är påplats.
Var hittar man detta svavel? Är det dyrt?
Finns det någon annan metod ?
Tack för tipps ...
Min fråga är hur jag fäster dessa stöd i berget? Någon säger att " svavla" är sättet och man smälter någon massa som man häller ner i hålet när stödet är påplats.
Var hittar man detta svavel? Är det dyrt?
Finns det någon annan metod ?
Tack för tipps ...
När jag gick på mellanstadiet så "svavlade" kommunarbetaren kallad "Småland" fast ett flaggstångsfäste utanför skolan, han smälte svavel i en skopa medelst gasolbrännare, det osade svavel och Småland lurade i oss ungar att den lukten var nyttig om man var förkyld för att det "rensade", men jag var skeptisk, Småland rosslade och hostade i duktiga tag efter en stunds svavlande
Har själv svavlat fast en flaggstång. Köp vanligt svavel på byggmarknad eller i färgbutik. Det är inte dyrt.
Jag använde en gammal konservburk som jag böjde till en pip på och sedan höll över en gaslåga. En polygrip fungerar bra som handtag. Smälter fint. Pytsa i mer svavel (ex med sked) allt eftersom det smälter.
MEN, se till att det inte blir för varmt, då börjar svavlet brinna och då luktar det verkligen inte gott... och röken är inte nyttig.
Svavlet expanderar när det stelnar och det blir stenhårt. Flaggstången har stått i 10 år nu och ser inte ut att vara på väg att lossna än.
Har du sedan lite svavel över så kan du röka jordkällaren med det.
Jag använde en gammal konservburk som jag böjde till en pip på och sedan höll över en gaslåga. En polygrip fungerar bra som handtag. Smälter fint. Pytsa i mer svavel (ex med sked) allt eftersom det smälter.
MEN, se till att det inte blir för varmt, då börjar svavlet brinna och då luktar det verkligen inte gott... och röken är inte nyttig.
Svavlet expanderar när det stelnar och det blir stenhårt. Flaggstången har stått i 10 år nu och ser inte ut att vara på väg att lossna än.
Har du sedan lite svavel över så kan du röka jordkällaren med det.
Produkter som diskuteras i tråden