R
: Skrivet av: JN Vem stängde Barsebäcksverket? Inte var det vi skåningar...Men vi får betala priset
2 svar · 449 läst
R
: Skrivet av: Gäst Helt riktigt hantverkare och politiker samma skrot och korn
4 svar · 581 läst
R
: Skrivet av: n det som är fult av bolagen är att EI tagit fram ett maxvärde vad en anslutning skall få kosta och bolagen låter alla betala detta, där jag bygger står ett elskåp på tomtgränsen så det handlar om ca 8 meter för mig, trots detta vill EON ha 66 tusen för att koppla in det hela. så lite av detta är EI:s fel anser jag också.
2 svar · 439 läst
R
: Skrivet av: Vet en del men inte allt Om jag inte har helt fel här så borde väll den "superbra" byggfelsförsäkringen träda in. För NCC har väll inte gjort fel isig utan följt dom regler och lösningar som var godkända då dom uppförde husen?? eller... Det är väll detta som menas med "utvecklingsfel" som det väll heter. Och man i efterhand kommer på att det var ett mindre lyckat
3 svar · 524 läst
R
: Skrivet av: Gäst Hur fungerar det med försäkringar i samband med nybygge? Jag ska dra igång ett nybygge till våren och man blir ju lite fundersam när man läser sånthär.
1 svar · 396 läst
R
: Skrivet av: Peter spismurare Har själv bara springventiler i alla fönster,räcker gott och väl till när vi eldar vår ryska murspis. Förvärmd förbränningsluft samt ett härligt byte av rumsluften. Kallras i fönster? Nej det blir det inte med ett modernt fönster. Ventilationen är löst på gammalt vis med en frånluftskanal i skorstenen. Torpargrunden får ett visst övertryck av
7 svar · 1,6k läst
R
: Skrivet av: Andreas En sorglig historia. Oavsett jag har percis gott igenom en process med att byta fasad på mitt hus för att kunna säljhuset och flytta till samma ort som min barn bor på. Är skild sen några år tillbaka. Tillbaka till historien jag har fått en ersättning av Gar-Bo och själv fått betala ca 340` för att kunna få fasaden utbytt för att överhuvudtaget sälja huset. Nu
8 svar · 593 läst
R
: Skrivet av: Niklas Edelström Hej Svante! Jag gillar också mycket isolering, men vi var tvungna att dra gränsen någonstans, huset kommer att användas mest som ett sommarhus. I den mindre huskroppen som blir ett gästhus kör vi med 36 cm i tak, eventuellt i den större huskroppen som vi bygger senare, går vi upp till minst 40 cm.
8 svar · 1,2k läst
R
: Skrivet av: Micke Fast om man inte sitter inne med CAD-program och är en hejare på InDesign så...
11 svar · 1,5k läst
R
: Skrivet av: billy_baver Jonas Lindmark skriver: "Fler hus än vad människor egentligen behöver har byggts och detta överdrivna utbud hotar att under lång tid framöver pressa ned priserna under produktionskostnaden" Kommentar: Byt ut ordet "hus" mot "bil", och inse att ett begagnat hus aldrig mer blir nytt. Få bilister räknar med att sälja sin nya bil dyrare än den kostade från början.
6 svar · 1,1k läst
R
: Skrivet av: DG Är det någon som är förvånad när det gäller byggbranschen?! Kanske till och med byggahus.se vaknar...!
1 svar · 361 läst
R
: Skrivet av: trött husbytare Energideklarationen visar i stort sett bara förra ägarnas energikonsumptionsvanor.. sagt av besiktningsmannen som gjorde min (på plats dock). Varför ingår inte ett lättbegripligt "pajdiagram" som visar hur energiförlusterna fördelar sig (över t.ex. ventilation, fönster, vindsisolering osv) och hur mycket man skulle kunna kapa ner respektive pajbit i relation
4 svar · 518 läst
R
: Skrivet av: Krattan Tackar så mycket Danmark. De tjänar en bra slant på sin smutsiga kolkraft eftersom vi blev tvingade att stänga Barsebäck.
4 svar · 429 läst
Redaktionen
Redaktionen: Villaägare satsar mer på bergvärmepumpar, men mindre på luftvärmepumpar. Det visar den senaste statistiken från branschorganisationen SVEP. Du kan läsa artikeln här: Värmepumpsstatistik: upp för bergvärme, ned för luftvärme
0 svar · 298 läst
R
: Skrivet av: Robert man ska väll ändå gå efetr helår inte efter månad då kan det ju svänga hur som helst beroende på vilken månad det är man redovisar så jag tycker att norrbotten vinner överlägset. Med sinna +8
1 svar · 451 läst
R
: Skrivet av: Teowe Å andra sidan blir ju det 1440:-/år. Det är som det brukar sägas: det handlar inte om de stora inkomsterna, utan de små utgifterna. Kan man då spara några tusenlappar här & där blir det en del längden... De flesta elleverantörer har dessutom möjligheten till autogiro så då slipper du tänka på att missa betala räkningen.
2 svar · 390 läst
Redaktionen
Redaktionen: Mellan augusti och september gick villapriserna i Sverige ner 1 procent. Priserna på fritidshus gick ner 2 procent. Du kan läsa artikeln här: Villapriserna ner 1 procent i september
0 svar · 353 läst
R
: Skrivet av: Axel Håller helt och hållet med "Inte Mats". Det är ju på grund av de olika stilarna som detta blir så lyckat.
5 svar · 1,1k läst
R
: Skrivet av: mona priklonsky jag har ek luckor i köket och vill nu göra klart, vilken färg passar till ekdörrar och vilken färg på bänkskiva skulle var snyggt. Jag ska ha golvet i ljus ask för att det ska bli ljusare i köket
1 svar · 760 läst
Redaktionen
Redaktionen: Var tredje svensk skulle helst önska att deras el är producerad av vindkraft. Och två av tre svenskar kan tänka sig att bli andelsägare i vindkraft, om det byggs vindkraft i den egna kommunen. Det framgår av två nya Sifoundersökningar. Du kan läsa artikeln här: Vindkraft populärt ? och många vill bli delägare
0 svar · 458 läst
Redaktionen
Redaktionen: Sävsjö trähus varslar 17 anställda om uppsägning. Efter varslet kommer hustillverkaren att ha drygt 30 anställda. Du kan läsa artikeln här: Sävsjö Trähus varslar 17 anställda
0 svar · 367 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Checklista bygga garage
0 svar · 951 läst
Redaktionen
Redaktionen: Augusti månads mäklarstatistik påverkas starkt av säsongsvariationer under sommaren, men visar i genomsnitt för riket en nedgång på 1 % för villor totalt. Priserna på fritidshus har legat stilla de senaste 12 månaderna. Du kan läsa artikeln här: Villapriserna stilla i Stockholm, sjönk i Göteborg och Malmö
0 svar · 589 läst
Redaktionen
Redaktionen: I takt med att förvaringsytorna blir mindre i nybyggda hus blir garaget förutom en plats för bilen också ofta en uppsamlingsplats för allt ifrån färgburkar, vinterkläder, trädgårdsmöbler, cyklar och verktyg. Du kan läsa artikeln här: Bygga garage
0 svar · 731 läst
Redaktionen
Redaktionen: I den senaste Trähusbarometern från Trä- och Möbelföretagen (TMF) står man fast vid prognosen att 6500 småhus kommer att påbörjas under 2011. Däremot sänks prognosen för 2012 till 6000 småhus, från 7000 som man förväntade sig i förra prognosen. Du kan läsa artikeln här: TMF sänker prognosen för småhusbyggande
0 svar · 359 läst
R
: Skrivet av: Gäst ovanstående var alltså ett svar till Anonym nedan :P
3 svar · 1,3k läst
R
: Skrivet av: Gäst För den som vill veta och se mer funkis är detta en bra länk från sveriges största område med funkishus: http://sodra-angby.se/
4 svar · 2,3k läst
R
: Skrivet av: Gäst Jag undrar om någon vet vilken typ av ångugn som fungerar bra vid brödbak. Ugnen måste dessutom kunna ta sig upp mot 300 grader. Den ska alltså i övrigt funka som vilken ugn som helst, men kunna spruta in ånga på begäran samt bli glödhet. Har sökt men inte hittat någon ugn för privathushåll som påstår sig kunna vara bra i detta avseende. Måste erkänna att jag
4 svar · 1,8k läst
R
: Skrivet av: Gäst jag köpte en luftvarmepump men tyvär det funkar bra på hösten och på våren , när det blir minus grader det funkar inte alls , kan någn ge mig råd vad ska jag göra eller vilken sorts luftvarmepump passar sveriges klimat ?
23 svar · 2,3k läst
R
: Skrivet av: Gäst Man kan INTE jämföra sig bakåt i tiden, det är bara absurt ignorant. Världen förändras och vi kommer allt närmare större problem, peak oil är ett men exponentiell befolkningstillväxt en annan, lägg dessutom till Imperiets krakelerandde och du har en paj att bita i. Det ser mörkt ut för Europa och USA och jag tror inte att det kommer att räcka med Kinas, Brasiliens
3 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.