R
: Skrivet av: Fredrik Vad har vi EU till överhuvudtaget? Vi har tillåtit gästarbetare, vi har inte tillgång till EU's fördelar som privatpersoner, all import har blivit värdelös inom EU. Går vi med i EMU så slipper vi dessutom den välfärd vi har kvar. Ärligt talat så skiter jag i Grekland, inte för att det bor greker där utan för att dom är ansvarslösa slöfockar som förtjänar
10 svar · 561 läst
R
: Skrivet av: Johan W Det verkar kanske inte så förnuftigt att fråga mäklare och banker som är beroende, samt tjänar grova pengar på stigande bostadspriser, vad de tror om marknaden framöver. Vad är det för vits med det? Annat än att forsätta vilseleda läsare. De skulle ju aldrig i livet säga något som ligger i närheten av sanningen. Bostadsmarknaden i Sverige är så kraftigt
2 svar · 358 läst
R
: Skrivet av: Rentier Ja, om man är beroende av ränteintäkter så har man det rätt bra ställt, man måste ju ha ett kapital för att få ränta. Men faktum kvarstår att sänkning av reproräntan är dåligt för den kategorin människor. I värsta fall måste man ta av kapitalet, vilket minskar underlaget för ränta framöver.
6 svar · 451 läst
R
: Skrivet av: Sunt förnuft Medan snillen träter kan man ta till en lättare mätmetod som alla har tillgång till, känn med handen. Det fungerar på alla ytor, hittar du ett kallare parti kan du räkna med att det kyler huset mer än övriga. För kom i håg att alla förståsigpåare är inget annat än vanliga människor som gått en utbildning och plötsligt tror att de har öppnat pandoras
19 svar · 1,7k läst
R
: Skrivet av: Mangnus GILLA
13 svar · 1,7k läst
R
: Skrivet av: Gäst Vad är det dom ska utreda!? Kartellbildning är ordet vi söker.
1 svar · 411 läst
R
: Skrivet av: Mieron Om de nu diskuterar ihop en avgift för icke sålda objekt så borde det rimligtvis komma in aktörer som inte har denna avgift och därmed konkurrerar ut avgiftsmäklarna. Men om inte det sker utan alla objekt blir avgiftsbelagda så ser jag det som ren kartellbildning.
10 svar · 854 läst
R
: Skrivet av: Bosse Hörde att det skulle bli en flyktingförläggning. Så då kommer det ju till nytta för kommunen.
6 svar · 604 läst
R
: Skrivet av: Nicklas Jäderlund Jag fattar inte mentaliteten att man lägger allt man har på ett stort lån bara för man "måste". Man måste aldrig ta ett stort lån som man knappt klarar betala, än värre om man blir arbetslös. Om det är rimligt att lägga t.ex. 7000kr/ mån på boende, så får man bosätta sig där det kostar så mycket. Man kan inte ta nåt som kostar 10000kr och sedan
3 svar · 461 läst
R
: Skrivet av: Thomas Väldigt läckra ljud almar från Qbenadesign:-)
1 svar · 635 läst
R
: Skrivet av: Lisbeth Enberg Det finns 10 byggklara lediga villatomter på Aspö. Byggklar d v s eget reningsver, vattenverk, vägar med belysning. 250´för en tomt är ett rimligt pris, p g a att VA mm tillkommer. Vi ses kanske till sommaren i bageriet!
1 svar · 772 läst
Redaktionen
Redaktionen: Risk för buller och försämrad sikt är inte godtagbara anledningar till att inte bygga ett vindkraftverk om fastighetsägarna bor två kilometer bort. Du kan läsa artikeln här: Det blir vindkraftverk i Fide
0 svar · 311 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nu har tre kollektivavtal upprättats och godkänts för byggsektorns 25 000 medarbetare. Du kan läsa artikeln här: Avtal träffat för tjänstemän i byggbranschen
0 svar · 309 läst
R
: Skrivet av: Jonas Jag har själv ett fönster mitt i duschen i min funkislägenhet. Till råga på allt ett träfönster som inte ser allt för fräscht ut nu.
8 svar · 1,2k läst
R
: Skrivet av: DG Mina tankar går till alla dem som inte orkar driva sitt fall så hårt som Ursula...!
1 svar · 419 läst
Redaktionen
Redaktionen: EU-kommissionen misstänker kartellbildning mellan europeiska elbörser och gjorde i går oanmälda besök på Nordpools kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Även Epex Spot i Paris fick ett besök. Du kan läsa artikeln här: Gryningsräder mot elbörsen Nordpool
0 svar · 362 läst
R
: Skrivet av: Daniel Saturnus är de riktigt? Att alla plåttak måste ha ventilerat utrymme under?
4 svar · 784 läst
R
: Skrivet av: Annelie Nyqvist Vi är ett gäng studenter på LTU som sysslar med ett projekt för utvecklingsländer med kalla klimat. Vi har börjat fundera på en lösning som bygger på att ta tillvara på värmeenergin från rökgasen som bildas vid spisanvändning främst vid matlagning. Energin ska sedan kunna utnyttjas vid behov kalla perioder. Syftet är att minimera biomassaförbränningen
1 svar · 796 läst
R
: Skrivet av: Ekberg 5-10 år kan ju inte höra till vanligheterna, Jag byggde mitt hus "vid sidan om arbetet", tog strax under tre år. Och då lät jag det ändå ta sin tid.
4 svar · 503 läst
R
: Skrivet av: Jessica Ränta på ränta effekten att betala en premie som en klumpsumma 10 år i förväg är inte heller så dumt för gödkalvarna i försäkringsbranschen..10 år schablonen för historisk avkastning på börsen är 100 % på kapitalet vilket inte blir så stor ränta per år men ränta på ränta effekten gör det mer lukrativt i slutändan.
4 svar · 539 läst
Redaktionen
Redaktionen: Ett nytt handläggningssystem orsakar förseningar på Lantmäteriet i Eksjö, och således förseningar för lagfarter i större delen av södra Sverige. Du kan läsa artikeln här: Långa köer för registrering av lagfarter i södra Sverige
0 svar · 351 läst
Redaktionen
Redaktionen: 1 mars träder en överenskommelse i kraft mellan Svensk Energi och Konsumentverket, den ska göra riktlinjerna tydligare så att konsumenter och försäljare inte missförstår varandra. Du kan läsa artikeln här: Tydligare regler vid försäljning av el-avtal
0 svar · 401 läst
R
: Skrivet av: DG Re: ... Seriöst! Vad då påhopp?! Sluta vara så jäkla mjäkig! Det handlar om allvarliga saker där många drabbas väldigt hårt. Självklart får man ta i med lite "kraftord"! Typiskt svenska att man ska tassa på tårna hela tiden! Mesigt var ordet!
15 svar · 756 läst
R
: Skrivet av: Ozzy Skulle ?1,4 mdr på ett hus vara nåt att snacka om? Det var ju det som bara elen kostade mig förra vintern... ;-)
7 svar · 684 läst
R
: Skrivet av: Thomas E Har man 3-fas värmepump så kan det räcka med avbrott i en fas för att den inte ens ska gå i hjäldrift med elpatron, om det är den som sköter manövern till elpatronernas kontaktorer... undra hur jag vet det...
2 svar · 598 läst
Redaktionen
Redaktionen: Har du lite pengar över kan du nu köpa en parkering för lika mycket pengar som du kan köpa ett mindre hus för. Du kan läsa artikeln här: Parkering till salu för 700 000:-
0 svar · 386 läst
R
: Skrivet av: Lurad kund Ett hån mot alla de kunder dom lurat! Hoppas verkligen inte detta fungerar!
1 svar · 414 läst
R
: Skrivet av: Göran P Det var generöst. I vår kommun ska byggnad vara 4 meter från tomtgräns. Men är man tjenis med politikern går det mesta.
3 svar · 732 läst
R
: Skrivet av: Isabel Anders,de kan skatta sig lyckliga att deras försäljare är ärlig!! Vi har ett fuskbygge som vi levt med i över 2 år,som också är ett Borohus! Och Borohus bara gnäller nu när Gar-bo gått in,Borohus menar att det är vi som är gnälliga och att huset inte har några fel... nåja tur att 8 besiktningsmän, en massa hantverkare och Gar-bo står bakom oss gnälliga
12 svar · 662 läst
R
: Skrivet av: Klentrogen Det skulle behöva gå ganska hett till i huset om det ska ge användbar effekt ut på ett fjärrvärmenät.
12 svar · 702 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.