På förfrågan lägger jag upp bilder på innertaket jag gjort i min hall.

Jag satte först upp pärlsponten, sen uppe på den la jag dom övriga listerna.
Det finns ju skivor som ser ut som pärlspont det skulle nog vara lättare att utgå från sådanna.
Sen gjorde jag mönsteret med utgångspunkt från lampan jag hittade i gamla stan.

Tanken är sen att fönstret som skall vara över dörren skall vara lite i färg o stil med lampan.

• halltak.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Edvuld och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt. Mycket jobb ser det ut att vara nedlagt på det.

Mycket stiligt!

Nu är det ju standarddimmentioner så jobbet består i att gera alla bitar och sätta upp dom men visst det tog sin tid. men jag är ganska så nöjd med resultatet. eventuellt skulle man limmat ihop dom lister som ligger uppe på varandra och sen när man kapat så kapas då allt i ett svep, det hadde ev. varit enklast att göra så.
nu kapade jag varge för sig.. många kapningar blev det.

• Gilla
HenrikF
  • Laddar…
Mycket snyggt!
Alltid skoj att ha något inte andra har och skoj att du delar med dig här på forumet.

Snyggt hantverk, inget snack om den saken. Men det faller mig inte alls i smaken, lite för plottrigt för min smak. Det är som man säger: smaken är som baken: jag gillar min men alla andras stinker :)

• Gilla
hhenning
  • Laddar…
Jo det är ju tur att vi är olika...

Jag köpte ett torp från 60:talet men gillar 1800:tal sekelskifte, Så jag håller sakteliga på att omvandla torpet till en villa. En våning 50kvm vid inköpet nu 2 våningar med källare och 300kvm. Så det är lite mer än bara renovering...:) Mycket kommer nog bli dom du säger det plottrigt. Men som jag säger -med genuin känsla.. det kommer bli mycket stukaturer o "plotter"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.