När jag skruvade fast klämringen (på LIPs foliesystem med manschett under) så blev det väldigt rynkigt. Ska det vara så? Jag lossade skruvarna, slätade till och skruvade igen, och då försvann det något. Men åsarna sträckte ju sig ända till kanten på mattan så där kommer det ju rinna in vatten.

Jag har tryckt (var 10 min) så gott jag kunde för att få det tätt, och satte ett kantband till mellan vägg och golv där det fanns rynkor, så det borde vara tätt, men jag hade inte förväntat mig att det skulle bli så här...

13995457638820.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
förmodligen dåligt limmat

Brant fall?
Hur länge väntade du från det att det var limmat tills du skruva ner klämringen

Ganska brant fall, 1:50.

Jag skruvade ner klämringen direkt, jag tror inte att det stod något i monteringsanvisningen från LIP om att limmet skulle härda först, jag får väl hem och läsa en gång till. Även om det nog är för sent att göra någon ändring. (Jag tror det är tätt, lite extra jobb och ett extra kantband bara.)

Ja, men plattorna kommer ju inte att fästa ordentligt om underlaget består av en lös duk.

T
Blir så när det är för brant fall, det hjälper faktiskt ta upp hålet dagen efter och då skruva dit klämringen, brukar inte bli några "krusningar" då.

Men nu är det för sent att göra så för din del............

Det blev bättre efter att jag strax efter jag tagit fotot bestämde mig för att skruva av klämringn, stryka ut mattan (i med lite mer lim) och på med ringen igen. Åsarna är bara 2-3 mm höga nu och hårda så jag tror det är lim under... :-/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.