Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Tack grabbar då blir det primer, nät och slang imorgon!
(Jag får väl ladda upp några bilder som tack)
(Jag får väl ladda upp några bilder som tack)
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Redan fixat skruvklammer + buntbandnino skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det kanske hade varit bra men det var lite trångt ut ur fördelaren. Tror det fungerar bra ändå då det inte är så lång sträcka.mycke_nu skrev:
Primat ikväll, nät + slang imorgon.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 446 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 446 inlägg
Vad tänker du driva din 12mm Eval Pex med? Beroende på alternativ kan det vara ide att lägga tillopp och retur bredvid varandra för en jämnare spridning av värmen.
Vissa tycker det är OT att lägga det så, men det beror lite på skolning.
Men man kommer aldrig ifrån att desto klenare rör desto mindre värmebärande vätska om man bara har en slinga.
Vissa tycker det är OT att lägga det så, men det beror lite på skolning.
Men man kommer aldrig ifrån att desto klenare rör desto mindre värmebärande vätska om man bara har en slinga.
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Kom på att jag lovade en bild:
Läggningen blev kanske lite överarbetad men så är det ju första gången .
Svängde ut ganska snabbt för att få lite längre avstånd mellan tillopp och retur.
Nu är den även provtryckt med 2 bar i 7h utan att mätaren rört sig. Provar med luft då jag inte ville slabba med vatten på ovanvåningen (inte kopplat avloppet än). Volymen i slangen är bara 2.3l så det är inte värre om det skulle släppa än när jag drar bort slangen ifrån spikpistolen med fullt tryck, man får bara ha på sig hörselskydden och inte stå ivägen för ändarna, men som brasklapp till andra så ha lite respekt för tryckluft. Har man ett helt system med 400-500m 20mm slang som ska provas så blir det ganska stor volym, använd då hellre vatten
Logga in
Skapa konto
Läggningen blev kanske lite överarbetad men så är det ju första gången .
Logga in
Skapa konto
Svängde ut ganska snabbt för att få lite längre avstånd mellan tillopp och retur.
Nu är den även provtryckt med 2 bar i 7h utan att mätaren rört sig. Provar med luft då jag inte ville slabba med vatten på ovanvåningen (inte kopplat avloppet än). Volymen i slangen är bara 2.3l så det är inte värre om det skulle släppa än när jag drar bort slangen ifrån spikpistolen med fullt tryck, man får bara ha på sig hörselskydden och inte stå ivägen för ändarna, men som brasklapp till andra så ha lite respekt för tryckluft. Har man ett helt system med 400-500m 20mm slang som ska provas så blir det ganska stor volym, använd då hellre vatten
Produkter som diskuteras: "hörselskydden"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer