Hej!
Vi har börjat bygga vårat altan. Tänkte visa lite bilder hur det går.
Det kommer att vara lika lång som huset, dvs 20 m lång, 3.5m respektive 2.3m bredd, enligt bilden.
Höjden är ungefär 60 cm hög respektive 30 cm. Delen till höger i bilden är längre än den andra.
Så jag räknade till 11 stolpar på rad (2m avstånd mellan de).
Fler bilder kommer.
Vi har börjat bygga vårat altan. Tänkte visa lite bilder hur det går.
Det kommer att vara lika lång som huset, dvs 20 m lång, 3.5m respektive 2.3m bredd, enligt bilden.
Höjden är ungefär 60 cm hög respektive 30 cm. Delen till höger i bilden är längre än den andra.
Så jag räknade till 11 stolpar på rad (2m avstånd mellan de).
Fler bilder kommer.
Nästa dag har jag lagt ner stolparna i hållet och lagt några berlinor på mitten för att se hur "det känns" höjden.
Glömde säga att vi vill ha stolpar på yttersta raden och bärlina på 45x195 på mittraden.
Reglarna tänkte vi på 45x170 som kommer att skruvas i inreberlina på balksko.
Glömde säga att vi vill ha stolpar på yttersta raden och bärlina på 45x195 på mittraden.
Reglarna tänkte vi på 45x170 som kommer att skruvas i inreberlina på balksko.
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Och jag tycker den gråsilvriga slitna looken är fin, i alla fall till ett putsat hus, lite stora krukor med gröna växter är snygg kontrast till sliten trall