Tyvärr inte röris - Men helt klart hantverkare. Tar som aldrig slut med verktyg. Rörtänger, mejslar, hylsnyckelsatser, fasta nycklar, motortänger osv osv - Visste att det var mycket men det börjar spåra ut... Från hus till lägenhet och allt skall bort - känner att samlingen helt sonika får gå i arv. Kan väl vara bra att ha!?! :rolleyes:
 
  • Gilla
pools och 1 till
  • Laddar…
Det låter som det är mer än verktygen som gått i arv ;)
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
slacker skrev:
Inte direkt ett köp, snarare gratis. Hjälper päronen att rensa i huset inför flytt. Gissar att bilen blir tungt lastad på vägen hem.
Ett smakprov, hittade två till efter att jag tog bilden:

[bild]
Precis likadant hittade jag när vi köpte vårt hus, eftersom det var dödsbo så lämnade dom kvar en hel del saker bla allt i garaget B-) har dock bara " 3 krokodilkäftar "
 
Verkar vara rätt vanligt vid köp av dödsbo.
Vi fick massor med handverktyg också + en Stihl motorsåg. Det otroliga var att jag även fick en Volvo 142 -73:a med bara 11.ooo mil på mätaren å 2 ägare sen ny! Då jag kör den dagligen så räknar jag den som ett verktyg :)
 
  • Gilla
pacharan och 5 till
  • Laddar…
Jag fick ett skåp med uppsnattningsvis 10'000 spik i alla de slag. Allt från klappspik till 6" rejäla och nubb.
 
Köpte en Bosch GLL 3-80 för ett tag sen.
Bosch GLL 3-80 lasernivellerare i väska med plats för tillbehör och AA-batteriadapter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt praktiskt med 3x360°, men tyvärr så var den inte bättre än de två "icke-360°" jag redan hade vad gäller styrka och skärpa. Så nu i veckan åkte Boschen tillbaka och en DeWalt inhandlades.
DeWalt laserinstrument med 3x360° graders linjer, verktygsbatteri och svart-gul design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DeWalt verktygsbatteridriven laserprojektor som avger grön 360° laserlinje på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bosch GLL 3-80-laserinstrument som projicerar gröna laserlinjer på golvet och väggarna i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Supernöjd hittills.Har länge velat ha en som drivs av verktygsbatteri. Ska ändå köpa adaptern så jag kan använda vanliga AA-batterier ifall man skulle stå där utan laddning.
 
  • Gilla
pacharan och 4 till
  • Laddar…
H
1337 skrev:
Köpte en Bosch GLL 3-80 för ett tag sen.
[bild]

Väldigt praktiskt med 3x360°, men tyvärr så var den inte bättre än de två "icke-360°" jag redan hade vad gäller styrka och skärpa. Så nu i veckan åkte Boschen tillbaka och en DeWalt inhandlades.
[bild]
[bild]
[bild]
Supernöjd hittills.Har länge velat ha en som drivs av verktygsbatteri. Ska ändå köpa adaptern så jag kan använda vanliga AA-batterier ifall man skulle stå där utan laddning.
Trevligt vilken modell köpte du istället?
 
  • Gilla
pacharan
  • Laddar…
Modellen heter dce089d1g (varför ska man ha ett enkelt namn :x )
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Har beställt mig en bordcirkelsåg dewalt dw745 och bordet de7400 därtill. Bra pris från England. Verkar vara lovande grejer om man ska tro andra.
Bordcirkelsåg Dewalt DW745 på bordet DE7400, gult och svart, med uppfällbara ben och hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Torrfura och 1 till
  • Laddar…
1337 skrev:
Köpte en Bosch GLL 3-80 för ett tag sen.
.....
Väldigt praktiskt med 3x360°, men tyvärr så var den inte bättre än de två "icke-360°" jag redan hade vad gäller styrka och skärpa. Så nu i veckan åkte Boschen tillbaka och en DeWalt inhandlades.
Ajdå, och jag som gått och funderat på just en GLL3-80 och tycker mig ha läst om många här på forumet som är nöjda med sin.

Är det stor prisskillnad?
 
"Bara" ett par tusingar......:)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ok, får snåla lite på toapappret då :D

Rulle med amerikanska dollarsedlar istället för toalettpapper på toalettpappershållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1337: Hur stor är skillnaden?
 
richardtenggren
  • Gilla
dannan och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ajdå, och jag som gått och funderat på just en GLL3-80 och tycker mig ha läst om många här på forumet som är nöjda med sin.

Är det stor prisskillnad?
Gll 3-80 är ingen dålig laser i den bemärkelsen, men när man köper något nytt för att ersätta något befintligt så vill iaf jag att det ska vara en uppgradering.

Prisskillnaden var ca 2000kr till Dewaltens nackdel. Men då får man även med ett 10,8v batteri och laddare för 10,8-18v.

Dewalt verktygslåda med 10,8v batteri, laddare, säkerhetsglasögon och manual på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Öppen verktygsväska med Dewalt-korslaser, batteri och laddare organiserade i formgjutna utrymmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.