E epw skrev:
Jag hade samma problem som dig och ringde kundtjänst på verisure. Ingen kö och en trevlig kille fick jag prata med. Löste problemet på någon minut . (y)(y)(y)

Annars så skulle man ta ut batterierna. Sätta i låsmodulen i dörren och sedan sätta tillbaka batterierna. Sedan så slog jag masterkoden och då sa den integration aktiverad. Sedan behövde jag hålla in knappen nere till höger på enheter som sitter i routern i typ 15 sek och då hittade dom kontakten.

Det löste sig. Avinstallerade modulen och började med allt på nytt.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
E epw skrev:
Jag har nyligen skaffat en yale doorman v2n med verisure modul. Jag funderar nu om man kan ställa in så den låser dörren på en viss tid på dygnet? Tex kl 22 på kvällen .

Jag har sett att man kan schemalägga låsning men då lägger man även in en tid för att låsa upp dörren och det önskar jag alltså inte.
Jag använder denna funktion och jag tycker det är perfekt.
Man ställer in när låset skall aktivera "Autolås".
Kl 20:30 på kvällen låser dörren.
Kl 16:00 när man kommer hem från jobbet så avaktiveras "Autolås", funktionen låser INTE upp dörren. Om man då skall låsa dörren så får man låsa med *.
Annars så låses dörren automatiskt mellan 20:30 och 16:00 om man öppnar och stänger dörren.
På helgen har jag ställt in att "Autolås" avaktiveras kl 10:00 och dörren låses kl 21:00.
 
Redigerat:
  • Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Är det någon som har Yale keyfree connected?

MVH Håkan
 
Första inlägget från mig i den här tråden, har suktat efter ett Yale D lås länge nog nu...
Åker på dörrbyte för att blidka min bättre hälft, men det tror jag det är värt. :)

Är några problem att använda 2 telefoner till ett lås med Verisures box, tänker mig att båda kan ha intresse av att se om barn är hemma och om det är låst eller ej?

Ska kolla på pris på Leksandsdörr på måndag som jag vet bundlat tidigare, men jag gissar att låset blir beställt från Bauhaus.
 
Inga problem med flera användare!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Någon som har Doorman med Verisure larm och kan svara på en fråga.
Kan jag få notiser från appen både på larm/avlarmat OCH låst/upplåst?
Detta går inte med Sector alarm så jag funderar på att häva köpet där och välja Verisure istället.

(dottern kommer hem först och då vill jag få notis om att hon larmat av och vill sedan få notis när sonen läser upp, eftersom dottern är hemma så är det ju inte larmat)
 
M M1CK3 skrev:
Någon som har Doorman med Verisure larm och kan svara på en fråga.
Kan jag få notiser från appen både på larm/avlarmat OCH låst/upplåst?
Detta går inte med Sector alarm så jag funderar på att häva köpet där och välja Verisure istället.

(dottern kommer hem först och då vill jag få notis om att hon larmat av och vill sedan få notis när sonen läser upp, eftersom dottern är hemma så är det ju inte larmat)
Japp, det funkar.
 
  • Gilla
M1CK3
  • Laddar…
SysterNett SysterNett skrev:
Japp, det funkar.
Tack.. Verisure själva sa att det inte funkade men hade för mig att jag läst tidigare att det funkade så.
 
M M1CK3 skrev:
Tack.. Verisure själva sa att det inte funkade men hade för mig att jag läst tidigare att det funkade så.
Det fungerar ypperligt!
 
  • Gilla
M1CK3
  • Laddar…
Clubdag på Krauta igår, beställde ett från Bauhaus med prisgaranti, räknar med att prisgarantin går igenom (efter chat med support).
Inväntar ny Leksandsdörr som sägs komma v. 4x nånting. :cool:
 


skumt fel på polarens lås
hantverkarna har inst. 3st men en av dom låser sen låser upp igen
kan hålla på så länge sen helt plötsligt kan den låsa
har testat att trycka in trekanten "utlösaren" med fingret men fortfarande samma sak

.



vad kan det bero på?
 
Redigerat:
De problem jag haft under de tre åren som jag haft låset har alltid berott på avståndet (glipan) mellan lås och låsbleck. Vädret gör att dörr och karm förskjuts och jag behöver ibland justera med "gångjärnsknäckaren". M.a.o. detta mått är känsligt och bör kontrolleras vid problem med Yale doorman låset.
 
T Texan skrev:
De problem jag haft under de tre åren som jag haft låset har alltid berott på avståndet (glipan) mellan lås och låsbleck. Vädret gör att dörr och karm förskjuts och jag behöver ibland justera med "gångjärnsknäckaren". M.a.o. detta mått är känsligt och bör kontrolleras vid problem med Yale doorman låset.
om avståndet är för mkt så ska den inte ens låsa
men den här låser sen låser upp
har provat att trycka in med fingret för att testa och det är samma sak
 
Jag har fel på mitt lås nu, tippar på att det har något att göra med vädret och fukten. Har funkat bra 2 månader. Men nu när låser upp utifrån, så blir det grönt. Och drar ner handtaget, men inget händer. Får prova flera gånger och trycka dörren inåt och greja. Efter en stund går det. Är det låskolven som ej går in? Någon som vet måtten mellan lås o bleck o grejer? Frågan är om det är höjden lr bredden som är fel. Liknande problem inifrån, men ej lika illa.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Zenon Zenon skrev:
Jag har fel på mitt lås nu, tippar på att det har något att göra med vädret och fukten. Har funkat bra 2 månader. Men nu när låser upp utifrån, så blir det grönt. Och drar ner handtaget, men inget händer. Får prova flera gånger och trycka dörren inåt och greja. Efter en stund går det. Är det låskolven som ej går in? Någon som vet måtten mellan lås o bleck o grejer? Frågan är om det är höjden lr bredden som är fel. Liknande problem inifrån, men ej lika illa.
Min erfarenhet är att det främst blir problem med att låsa när dörren inte är justerad.
Hör du att den försöker låsa eller låsa upp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.