Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror du lägger för mycket vikt vid "fast installerad". En kristallkrona i vardagsrummet kan också vara fast installerad i den meningen att den fysiskt är fastskruvad och även elmatningen är fast och kräver verktyg för att demontera. Exempelvis en snickerimaskin (pelarborr/planhyvel/justersåg exempelvis) i garaget kan även vara fastbultad med fast installerad el.

Jag tror de flesta anser att kristallkronan och snickerimaskinen inte ingår.

Tidigare tror jag vi har konstaterat att även om något är anslutet med stickpropp kan det ingå, exempelvis kyl/frys/diskmaskin. Jag tror vi även måste konstatera att bara för att något är fastskruvat, såväl fysiskt som elmässigt, är det inte självklart att det ska ingå.
Ja jävlar vad svårt allt är
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Fast mäklaren har inget med tolkningen av juridiken att göra. Bara för att en mäklare säger att en diskmaskin ska ingå har det ingen rättsverkan om domstolen inte håller med.
Såklart att mäklaren bör ha koll på vad som gäller, men det vet vi allihopa att mäklare inte alltid har.

En radiator med stickpropp är precis lika fast eller lös monterad som ett kylskåp, och det står uttryckligen att det inte behöver vara fast monterat när det är byggnadstillbehör, vilket exempelvis kylskåp, radiatorer och brandlarm är enligt din lista.
Så varför ska den inte ingå?
Ja vad svårt allt är
 
K kortis skrev:
Ja vad svårt allt är
Ja, det lär väl du också tycka om du inte kan svara på frågorna jag ställer.
 
Att du har en bestämd åsikt om vad som är eller inte är fast, innebär inte att du har rätt , bara att du tror du är bättre än alla andra.

K kortis skrev:
Ja jävlar vad svårt allt är
 
Stickan56
Thomas59 Thomas59 skrev:
Har svårt att se att vi kommer så mycket längre i tråden.
Instämmer, samma argument upprepas om och om igen.

Stickan
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Instämmer, samma argument upprepas om och om igen.

Stickan
Var är TS?
 
L lidhem skrev:
Var är TS?
Han har då varit online idag men verkar väl skita i den här tråden nu
 
M Molnet9092 skrev:
Vid visning var huset utrustat med ett elektroniskt dörrhandtag
Oftast är det låset som är elektroniskt. Var det handtaget på insidan eller utsidan som var elektroniskt?
 
Pontus95 Pontus95 skrev:
Han har då varit online idag men verkar väl skita i den här tråden nu
Dålig stil att be om hjälp å sen bara lämna allt åt de hjälpandes fantasi. Tyvärr vanligt på många forum, medlemmar som ber om hjälp och får massor av hjälp, men hur det slutade får man aldrig veta. Tycker det borde finnas ett krav för medlemskap att avsluta skapade trådar. Om inte detta sköts bör personen stängas av. Fast det är väl klart att då skapar man väl bara en ny profil.

Hur jobbigt är det för TS att bara skriva "Det löste sig" ?
 
Redigerat:
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Stickan56
F fusion skrev:
Dålig stil att be om hjälp å sen bara lämna allt åt de hjälpandes fantasi. Tyvärr vanligt på många forum, medlemmar som ber om hjälp och får massor av hjälp, men hur det slutade får man aldrig veta. Tycker det borde finnas ett krav för medlemskap att avsluta skapade trådar. Om inte detta sköts bör personen stängas av. Fast det är väl klart att då skapar man väl bara en ny profil.

Hur jobbigt är det för TS att bara skriva "Det löste sig" ?
TS tröttnade väl på tjafset här eller så har han fullt med att flytta in eller läs #190 som jag ser som ett avslut.

Stickan
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker det var jättejättesvårt att hitta ordet elbilsladdare där. :worried:
FMF bestämmer inte vad som gäller, de ger bara råd.
 
S Söder_om_landsvägen skrev:
FMF bestämmer inte vad som gäller, de ger bara råd.
Jag förstår nog inte varför du citerar mig här? :thinking:
 
F fusion skrev:
Dålig stil att be om hjälp å sen bara lämna allt åt de hjälpandes fantasi. Tyvärr vanligt på många forum, medlemmar som ber om hjälp och får massor av hjälp, men hur det slutade får man aldrig veta. Tycker det borde finnas ett krav för medlemskap att avsluta skapade trådar. Om inte detta sköts bör personen stängas av. Fast det är väl klart att då skapar man väl bara en ny profil.

Hur jobbigt är det för TS att bara skriva "Det löste sig" ?
Med tanke på hur trådarna i många fall artar sig, är det ju faktiskt inte ett dugg konstigt att de inte återkommer.

Det blir evighetstrådar av ältande.. och sidor av långa tjafsande inlägg mellan de som svarat :oops: tillslut har man ju tappat bort vad det pratades om från början..

Skulle varit bra om man som trådskapare kunde stänga av "kommentarfunktionen" när man var nöjd med det som sagts/svarats (när man fått svar, eller när man tycker det spårat ur).

Men jag håller med, det skulle vara trevligt ibland och se hur det löste sig (om det löste sig!) :) .. men de händer ju ibland de med!
 
  • Gilla
Mattias Gustavsson
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Med tanke på hur trådarna i många fall artar sig, är det ju faktiskt inte ett dugg konstigt att de inte återkommer.
Det tycker jag! Även om det skrivs en himla massa ovidkommande i en tråd tycker inte jag det hindrar att en TS med lite hyfs faktiskt uppdaterar om hur det går.

Snigla Snigla skrev:
Skulle varit bra om man som trådskapare kunde stänga av "kommentarfunktionen" när man var nöjd med det som sagts/svarats
Det tycker inte jag! Det speglar ett synsätt om att TS äger sin startade tråd som jag absolut inte delar. Jag anser att kunskapen och diskussionen i en tråd är forumets egendom och ska utvecklas i den riktning forumet önskar, och inte i den riktning TS önskar. Vi har moderatorer som kan agera om det går överstyr. I övrigt undanber jag mig censur, inte ens från TS!
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tycker jag! Även om det skrivs en himla massa ovidkommande i en tråd tycker inte jag det hindrar att en TS med lite hyfs faktiskt uppdaterar om hur det går.

Det tycker inte jag! Det speglar ett synsätt om att TS äger sin startade tråd som jag absolut inte delar. Jag anser att kunskapen och diskussionen i en tråd är forumets egendom och ska utvecklas i den riktning forumet önskar, och inte i den riktning TS önskar. Vi har moderatorer som kan agera om det går överstyr. I övrigt undanber jag mig censur, inte ens från TS!
(Det där är inte alltid så lätt att diskutera och blir oftast långa/många utlägg.. så det får vi diskutera någon annanstans i en mer lämplig tråd - för nu får vi väl bara vara överens om att vi tycker lite olika i delar av "frågan" )

Som om våra inlägg nu har nått med Yale Doorman och elbilsladdare och göra.. vi är ju rent ohyfsade som skriver om annat här.. när en person bett om råd.

Skäms på oss :seenoevil:

Sorry TS för utsvävningen.. (återkom gärna med svar över hur det gått med allt.. så blir de glada härinne)
 
  • Haha
adron
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.