Status
Tråden går ej att kommentera.
Ny här på forumet samt även ny Landroid ägare, har bara haft den i 3dagar men är än så länge mycket nöjd, vissa små justeringar har man fått göra i trädgården för att göra den så "robotiserad" som möjligt =)
Har även byggt ett hus för den, men blev kanske lite överdrivet stort ;) Taket sitter med gångjärn för att man enkelt ska kunna öppna och komma åt droiden. Nu saknas det bara lite färg.

hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kanstrup och 2 till
  • Laddar…
JS80 skrev:
Ny här på forumet samt även ny Landroid ägare, har bara haft den i 3dagar ...
Har även byggt ett hus för den, men blev kanske lite överdrivet stort ;) Taket sitter med gångjärn för att man enkelt ska kunna öppna och komma åt droiden.

[bild]
:) Nu snackar vi! Jag undrar om Calatrava åtar sig sådana här arkitektjobb? Fler bilder på hus och pimpade Landroids, tack!

Edit: vad tänkte du för taktäckning förresten? Papp, taktegel? Skiffer kunde vara snyggt.
 
Prins Daniel skrev:
:) Nu snackar vi! Jag undrar om Calatrava åtar sig sådana här arkitektjobb? Fler bilder på hus och pimpade Landroids, tack!Edit: vad tänkte du för taktäckning förresten? Papp, taktegel? Skiffer kunde vara snyggt.
Jag hade tänkt mig papp av nått slag, ska ändå lägga papp på nyinköpta lekstugan
 
peternicklas
Så nu att Clas ohlson rear ur Gardena(HQ) robotklippare för 9995:- , kan det vara ett försök till att konkurera med Landroiden. HQ äger ju Gardena så kanske ett fult trick från HQ?
 
peternicklas skrev:
Så nu att Clas ohlson rear ur Gardena(HQ) robotklippare för 9995:- , kan det vara ett försök till att konkurera med Landroiden. HQ äger ju Gardena så kanske ett fult trick från HQ?
Den tanken slog mig med, sen tar ju den bara 400m2
 
Nu har jag letat rätt på mina första knivar i gräsmattan:) Den hade kört fast under släpet som av ngn underlig anledning stod i klippområdet:) Deta ledde till att knivdisken hade touchat marken och 2 knivar var av, men med lite detektivarbete så var resterna snart upphittade så nu är vi på gång igen:)
 
Någon som vet om det är någon Jula butik som har kvar dessa Landroid ?
 
Knappast troligt att dom finns kvar...
kolla ekohallen köpte min där....
svar jag fick från jula

Hej.

Det stämmer att Husqvarna har stämt Jula och Coop för att de säljer dessa.
Detta handlar om ett påstått patentintrång som Husqvarna anser att Landroiden gör på ett av deras patent.
Jula och Husqvaran har ingått en förlikning där vi upphör att sälja Landroiden och det är därför den inte säljs längre.
 
Jula i Örebro hade 9 st Landroid stående ute i butiken när jag var där i slutet på förra veckan.
 
jo fast det var ungefär då dom förlikade så det tåget har nog gått


Mckie skrev:
Jula i Örebro hade 9 st Landroid stående ute i butiken när jag var där i slutet på förra veckan.
 
Får väl ta och ringa Jula, kanske til och med finns nån kvar i Sthlm.
 
grymmeoffe skrev:
jo fast det var ungefär då dom förlikade så det tåget har nog gått
Det var i lördags jag var där. Beroende på vad förlikningen innebär kan de finnas kvar. Det är ju mycket möjligt att Jula får sälja slut de som finns i lager.
 
peternicklas
Mckie skrev:
Det var i lördags jag var där. Beroende på vad förlikningen innebär kan de finnas kvar. Det är ju mycket möjligt att Jula får sälja slut de som finns i lager.
Tror inte de får sälja de som finns kvar. Ett av kraven som HQ har är att de ska förstöras eller att de ska lämnas till HQ!
 
peternicklas
Fick detta från Jula idag.
"När det gäller reservdelar, service samt garanti så ska detta inte påverkas
utan vi kommer göra vårt bästa för att fullgöra vår del i det hela."
Så vi som är lyckligt lottade och har köpt en Landroid, borde inte drabbas.
 
peternicklas skrev:
Tror inte de får sälja de som finns kvar. Ett av kraven som HQ har är att de ska förstöras eller att de ska lämnas till HQ!
Att de förlikats, betyder ju att de kommit överens utanför domstolen. Alltså måste det inte betyda att Jula tvingats vika sig för Husqvarnas samtliga krav. Så om jag var sugen på en Landroid skulle jag skynda mig till butikerna och kolla.

En mkt rimlig förlikning skulle kunna innebära att Jula får sälja slut på lagerförda maskiner, men inte beställa nya. Detta mot att HQ drar tillbaka sin stämning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.