Status
Tråden går ej att kommentera.
qvirre skrev:
Stenarna som bara sticker upp lite grann kan du enkelt bila bort med en lite större borrhammare. Det har jag gjort framgångsrikt på tomten. Tar 30-60 minuter för att få bort 1-2 liter sten. Först borrar man en 10-20 hål med 10-15 mm borr sen tar man bilmejseln och hugger bort stenen snett i mot de borrade hålen.

Det är ju värt att göra även utan robot då man spar mycket tid på att slippa runda stenar med gräsklipparen.
Jag använder vinkelslip med diamantklinga. Skär brottanvisning och tar sen järnspettet, detta på berg. Stenarna gräver jag upp.

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
Landroid på semester

IMG_0281[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är väl klart att han även behöver semester!
IMG_0279[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kanstrup och 4 till
  • Laddar…
Sjysst. Men han har inte öppnat starkölen ännu. Bara vatten. Eller är det renat? :) Ser att han får lite stämningsljus med Julas solcellslampa också! Han har allt!
 
Har en 200m slingrulle(worx) om det finns intresse, gick bara åt 400m:D.
 
misselina skrev:
Landroid på semester

[bild]

Det är väl klart att han även behöver semester!
[bild]
Men gräset ser långt ut! Glömde du laddstationen?
 
JazzBosse skrev:
Men gräset ser långt ut! Glömde du laddstationen?
Han har ju som sagt semester och då får det bli lite si så där med klippningen ��
 
Gudahov skrev:
Sjysst. Men han har inte öppnat starkölen ännu. Bara vatten. Eller är det renat? :) Ser att han får lite stämningsljus med Julas solcellslampa också! Han har allt!
Uppmärksam på detaljer förstår jag ��, naturligtvis måste han vila innan han öppnar ölen��, groggen är blandad med sockerhicka��
 
Redigerat:
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
Skicka in han till din trevliga granne!
 
Nu har jag hunnit starta upp roboten på en del av tomten. Lite konstateranden och undringar så här långt:

* Kottar. Hur klarar den att tugga i sig kottar egentligen? Knivarna är ju långt ifrån lika robusta som på en vanlig klippare. Små hårda tallkottar låter ju nästan som sten när man kör över med vanlig klippare.

* Stor skillnad på fulladdat batteri och nästan tomt batteri när den försöker hitta tillbaka. Vid nästan tomt batteri ser det ut som att den tagit den där starkölen på bilden.

* Den var inte så smart som jag trodde när den stöter på hinder på väg hem till stationen (när den redan har hittat slingan). Jag fick för mig att den skulle försöka ta en lov till vänster om det som ligger ivägen, men istället bara backar den och försöker rakt fram igen, och igen, och igen.

* Var hittar man billigaste slingkabeln, märlor och kopplingsdosor? Granngården? GPL? Jodå, jag har läst alla 1237 inläggen hittills, men jag har ingen lust att göra det igen.

Tack för en bra tråd!
 
lubbe75 skrev:
Nu har jag hunnit starta upp roboten på en del av tomten. Lite konstateranden och undringar så här långt:

* Kottar. Hur klarar den att tugga i sig kottar egentligen? Knivarna är ju långt ifrån lika robusta som på en vanlig klippare. Små hårda tallkottar låter ju nästan som sten när man kör över med vanlig klippare.

* Stor skillnad på fulladdat batteri och nästan tomt batteri när den försöker hitta tillbaka. Vid nästan tomt batteri ser det ut som att den tagit den där starkölen på bilden.

* Den var inte så smart som jag trodde när den stöter på hinder på väg hem till stationen (när den redan har hittat slingan). Jag fick för mig att den skulle försöka ta en lov till vänster om det som ligger ivägen, men istället bara backar den och försöker rakt fram igen, och igen, och igen.

* Var hittar man billigaste slingkabeln, märlor och kopplingsdosor? Granngården? GPL? Jodå, jag har läst alla 1237 inläggen hittills, men jag har ingen lust att göra det igen.

Tack för en bra tråd!
- Den klarar att köra över kottar, det smätter bara till lite, men man sparar knivarna genom att plocka upp kottarna. Jag gör ett röj varje morgon så blir det inte så många per gång.
- Som jag skrivit tidigare så är det som du skriver stor skillnad på beteendet när batteriet är nästan urladdat. Jag upplever att den" känner efter" var den har tråden mer sällan vid lägre batterinivå och det gör den ju mer "vinglig". Det är därför man skall prova sin slingdragning med nästan urladdad robot.
- Nej, så smart är den inte, den försöker flera gånger med olika infallsvinklar innan den ger upp är mitt intryck. Det är först när den tappar slingsignalen som den lämnar slingan, eller om den kört ett helt varv runt en "ö" t.ex. vilket ju är ganska bra då den annars skulle fastnat där och inte hitta den riktiga slingan.
- GPL är billigast på HQ's kabel, märlor och kopplingsstycken vad jag vet. Om det finns riktiga alternativa produkter till billigare pris hos någon annan vet jag inte men Rybbe skriver ju ovan att han har 200 m Worx kabel över så ge ett bud.
 
peternicklas
Jag köpte på blocket 500:- för 250 m HQ kabel. Man får söka på lite olika benämningar så kan man hitta lite fynd.
 
Nu har Landroid forsvunnit från Jula:s hemsida, kan det ha nått med HQ:s stämning på patentintrång att göra?.
 
misselina skrev:
Nu har Landroid forsvunnit från Jula:s hemsida, kan det ha nått med HQ:s stämning på patentintrång att göra?.
Kan det vara så att HQ även har skrämt Jula. Enl en notis från HQ så står det så här:

"Detta innebär att vi kommer använda alla tillgängliga rättsliga medel gentemot såväl tillverkare som återförsäljare som gör intrång i våra immateriella rättigheter där så är befogat säger Hans Linnarsson, koncernchef och VD för Husqvarnakoncernen."
 
peternicklas
Något är på gång. Ringde deras kundservice men de visste inget. Skulle få info under veckan.
 
Vill minnas jag såg Landroiden i ett reklamblad från Eko (tidigare Ekohallen) för inte så längesedan, tror den låg på 8895kr där. Värt att kolla upp för den nyfikne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.