Status
Tråden går ej att kommentera.
peternicklas skrev:
Något är på gång. Ringde deras kundservice men de visste inget. Skulle få info under veckan.
Lugna och fina nu. Ni stressade upp mig att handla Landroiden idag. Men ringer man till Julas Kundtjänst, så säger de att det inte är några konstigheter. Landroiden är bara tillfälligt ur systemet när de uppdaterar någon information om den. Kundtjänst berättade att det finns över 400 Landroid till försäljning och att det t.ex. finns 12 st i butiken i Göteborg Sisjön.

PS. Hörde mig även för om priset. Han på Kundtjänst berättade att de normalt brukade ha introduktionspris som sträcker sig över 2 kampanjperioder, men att det för Landroiden hade förlängts. I butiken (Sisjön) trodde de att priset skulle gälla åtminstone sommaren ut. Men vem vet.

PS2. En lustifikation. När jag hade betalat i kassan upplyste kassabiträdet mig om att om grannen också har en gräsklipparrobot så måste avståndet vara minst 4,5 meter mellan slingorna. Lustigt dels att hon i kassan visste om detta och dels att hon berättade det EFTER att jag hade betalat. Hursomhelst så gör det mig inget; jag har 100-tals meter skog på alla sidor om tomten.
 
Redigerat:
Hur är det med tillbehör har jula börjat få in det?
 
peternicklas
Hanquist skrev:
Hur är det med tillbehör har jula börjat få in det?
Jag köpte knivar i förra veckan, 199:- för 9 st.. De har även märlor och kabel.
 
När jag köpte min fick man ett litet extra "kvitto" med tilläggsinformation om de 4,5 meterna. Så det är nog inte så konstigt att kassörskan visste detta.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
peternicklas
"]När jag köpte min fick man ett litet extra "kvitto" med tilläggsinformation om de 4,5 meterna. Så det är nog inte så konstigt att kassörskan visste detta."

Detta var inget jag fick reda på vid köpet. Fick allt se de i manualen.

Sent from my Asus using IE 9
 
peternicklas
Ska bli spännande att se hur HQ lyckas i sin stämning. Nu har även John Deree kommit med en klippare. Även den har en parning mellan slinga och klippare, trodde HQ hade patent på detta? HQ har nog fullt upp med att kolla alla klippare och en ev. patentstridighet. HQs tid att skära guld på deras klippare börjar nog att ta slut:D
 
peternicklas skrev:
Ska bli spännande att se hur HQ lyckas i sin stämning. Nu har även John Deree kommit med en klippare. Även den har en parning mellan slinga och klippare, trodde HQ hade patent på detta? HQ har nog fullt upp med att kolla alla klippare och en ev. patentstridighet. HQs tid att skära guld på deras klippare börjar nog att ta slut:D
Ja HQ har ju en parning mellan slinga/laddstation och klippare men det är ju just det som Worx Landroid inte har och därmed har man kringgått patentet. M.a.o. kan du ställa din LR inom en annan grannes LR slinga, trycka in din PIN och därmed få den att jobba lika fint där som hemma hos dig. Nackdelen är ju det vi hela tiden tar upp, eftersom slingsignalen inte är krypterad och knuten till specifik LR så störs den också av andra signaler i närheten < 4,5 m.
Så ja, HQ får nog svårt att hantera alla patentstämningar som de kan komma att lämna in, bättre att se till att sänka sin produktkostnad och därmed priset och konkurrera på rätt sätt.
 
Hanquist skrev:
[länk]
Intressant. Vad betyder det för oss som redan köpt en? Garantiärenden? Reservdelar?
 
peternicklas
HQ försöker att göra en Apple. Hindra konkurens så mycket som möjligt för att sälja sine egna produkter skyhögt.
Läste ett inlägg på DI. Den som skrev kunde detta med patent och han trodde inte HQ hade något att hämta, lite skrämseltaktik verkar det mer som.
 
peternicklas
Pratade med en annan nöjd Landoidare. Han hade haft problem med att maskinen hade rymt utanför slingan. Framhjulen kan tydligen snurra lite tungt. Rensa och smörj lite så funkar den igen. Han hade även märkt att mycket gräs samlades under den stora kåpan, bak vid lyftsensorn. Kolla detta så slipper man att få felmedelande om att någon har lyft maskinen.
 
peternicklas
lubbe75 skrev:
Intressant. Vad betyder det för oss som redan köpt en? Garantiärenden? Reservdelar?
Från en säker källa betyder HQs stäming inget för oss som har köpt Landroid. Reserdelar har inget med deras stämningsansökan att göra.
 
Tjena orkar inte läsa alla inlägg men har precis köpt en landroid för en vecka sedan
har ett problem min tomt är i vinkel och i ena änden är det buskar m.m och den andra är helt tom tycker han missar mycket i den änden som har buskar. Den vistas mestvi den änden som inte har några buskar tips?
 
mjahopp, nu har en hjulhub gått sönder för mig, har märkt att den har fastnat på konstiga ställen senaste dagarnar, vände på en o kollade hjulen, båda var lösa, när jag skulle efterdra låsskruvarna följde gängorna med ut på ena sidan, har dragit åt en sida vet inte vilken det var, har mailat supporten nu, hoppas på snabb respons annars får jag gänga upp och sätta i en stoppskruv av större dimension.
 
Detta låter ju intressant. Någon sitter alltså och VET att HQ slänger stora summor pà en rättegång som de kommer dels att förlora och få stora kostnader för ( då de vid en eventuell förlust kommer få betala rättegångskostnaderna mm.) samt öppna upp för att återförsäljarna för worx alt. Huvudbolaget stämmer HQ för uteblivna intäkter och yrkar skadestånd på stora belopp långt över den försäljningsförlust HQ har pga konkurrensen.HQ är Inte Apple, detta är INTE USA.

HQ ska självklart ha rätt att skydda sina inovationer, den jeppen som skrev i di kommenterarna om att han"kunde" detta snackar mest luft. Utan skydd som patent så hindrar man många gånger innovation och utveckling istället för att främja.

Om Coop, Jula och strout förlorar eller gör upp I godo Finns en reell chans att worx reservdelar blir svåra att få tag på inom våra gränser, samt att maskinen slutar säljas eller får börja betala royalties till HQ (dyrare klippare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.