Kunde köpa ny nätdel av HPSchou A/S, riktig bra firma med fin service.
 
R
Nån som har pratat med supporten angående mjukvara till 794?
Kommer de någon?
 
Ryssi skrev:
Nån som har pratat med supporten angående mjukvara till 794?
Kommer de någon?
0.72 är ju ute. Upplever inte den som något bättre än 0.5 förutom zonerna och kantklippet då. Klipparens generella funktion är fortfarande inte helt 100.
 
Nicke Nyfiken
Henke2 skrev:
0.72 är ju ute. Upplever inte den som något bättre än 0.5 förutom zonerna och kantklippet då. Klipparens generella funktion är fortfarande inte helt 100.
Klonkar det fortfarande från hjulmotorerna när den vänder?
 
Henke2 skrev:
0.72 är ju ute. Upplever inte den som något bättre än 0.5 förutom zonerna och kantklippet då. Klipparens generella funktion är fortfarande inte helt 100.
Vad är du inte nöjd med?

Min vänder/svänger mjukare vad jag kommer på just nu, annars är jag nöjd sedan vi fick automatisk kantklippning!

WG 794E
 
Hur fungerar den automatiska kantklippningen? Hittar inte den i menyn 0.72
 
När kantklipper den automatiskt? Brukar alltid trycka på husknappen i början på slingan så den får gå ett varv.
 
dajjes skrev:
Hur fungerar den automatiska kantklippningen? Hittar inte den i menyn 0.72
Står något i menyn på engelska Tror att det är något i stil med "Bounder yard" sedan är det fel översatt det står pin kod Yes eller on och No eller off

Då klipper den kanten en gång i veckan
 
Har vart ute nu och gått igenom alla sidorna i maskinen och hittar inget om kantklippning. Det måste i så fall ligga automatiskt i den nya mjukvaran 0.72...får väl hålla ögonen på han om han gör någon automatisk kantklippning ��
 
Redfan skrev:
Har vart ute nu och gått igenom alla sidorna i maskinen och hittar inget om kantklippning. Det måste i så fall ligga automatiskt i den nya mjukvaran 0.72...får väl hålla ögonen på han om han gör någon automatisk kantklippning ��
i 0.72 finns det ett meny val, automatiskt påslagen vill du inte ha kantklippning måste du sätta "pin kod" i off
 
Nicke Nyfiken skrev:
Klonkar det fortfarande från hjulmotorerna när den vänder?
Har det aldrig gjort på min.
 
nissenhj skrev:
Vad är du inte nöjd med?

Min vänder/svänger mjukare vad jag kommer på just nu, annars är jag nöjd sedan vi fick automatisk kantklippning!

WG 794E
Den blir fångad utan anledning. Den var "upp och ner" tyckte den mitt på gräsmattan idag. Jag får varje dag hjälpa igång den, ibland pga mig där tomten gör att den kör fast = heeeelt okej, men ju fler inderj ag bygger bort desto fler små ticks gör den själv, lite som att den måste köra fast på natten för att fullboda sitt verk.

I morse fick jag en chock när jag på rutin svingade in huvudet under trappen och höll på att knocka den lille rackaren som faktiskt stog och laddade! Haha.

Jag är inte missnöjd eller gnäller, men jag tycker det är synd att de inte löser så simpla buggar efter ett år.

"Fångad"
ndzw.jpg

"Fångad"
x3ibtw.jpg
 
Redigerat:
Henke2 skrev:
Den blir fångad utan anledning. Den var "upp och ner" tyckte den mitt på gräsmattan idag. Jag får varje dag hjälpa igång den, ibland pga mig där tomten gör att den kör fast = heeeelt okej, men ju fler inderj ag bygger bort desto fler små ticks gör den själv, lite som att den måste köra fast på natten för att fullboda sitt verk.

I morse fick jag en chock när jag på rutin svingade in huvudet under trappen och höll på att knocka den lille rackaren som faktiskt stog och laddade! Haha.

Jag är inte missnöjd eller gnäller, men jag tycker det är synd att de inte löser så simpla buggar efter ett år.
Du har inte funderat på om det är så att det kan vara något hårdvarufel på den eftersom vi är många som inte har dessa problem?
Förstår att det inte är kul att skicka iväg den nu.
 
Henke2
Jag hade samma problem med min wg794e kontaktade support skickade den på service,de bytte kretskort på klippare och nu fungera ok!
 
Redigerat:
vlivaja skrev:
Jag hade samma problem med min wg794e kontaktade support skickade den på service,de bytte kretskort på klippare och nu fungera ok!
Kanon tack för input. Då får jag väl göra det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.