Rob Rob1
mexitegel mexitegel skrev:
När de sätter in 250 EUR på ditt konto omräknas det automatiskt till SEK eftersom ditt konto förs i den valutan.
Det är så det ska vara, men de tar inte emot
Kontovaluta:SEK
 
  • Haha
Kretikos
  • Laddar…
Nej, de betalar i EUR och du får SEK då är väl alla nöjda och glada? Vad är problemet ?

Skriv till dem att du vill ha EUR helt enkelt så löser sig resten utan bekymmer.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Nej, men säg till dem att betala i euro.
 
Mic drop, i'm out!
 
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag har också Handelsbanken och när vänner från Euroländer ska skicka till mig så skickar de Euro, Handelsbanken växlar och jag får in SEK. Enkelt
 
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Är Wizz någon mellanhand som ska ha del i kakan? Eller hur kommer de in i det hela?
 
Rob Rob1
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Banken växlar om från EUR till SEK när Wizz skickar.
Från Wizz air:
___________
Godkännande av kompensation i form av en kredit på ditt Wizz-konto kommer att betraktas som en ömsesidig överenskommelse angående kompensationskravet enligt Europaparlamentets förordning 261/2004 mellan dig och Wizz Air Hungary Kft (''Wizz Air'').
Den informerar också om att ersättningen till bankkontot kommer att vara 250 EUR. Om du väljer alternativet för ersättning till ett bankkonto,
Vi ber dig att lämna följande uppgifter:
• IBAN;
• SWIFT BIC;
• Mottagarens namn;
• Bankens namn;
• Kontovaluta

_____________
SKICKAR ALLA UPPGIFTER
__________________________
Från wizzair:

Tack för att du kontaktade Wizz Airs kundtjänst.

Tyvärr kan vi inte föra över pengar till ett konto i SEK, ange ett annat konto.
------------------------------------------
Då skickar samma uppgifter igen
Wizzair svar:
Tack för att du kontaktade Wizz Airs kundtjänst.

Vi tar inte emot överföringar i SEK, ange ett annat konto
 
Men vad är det du inte förstår? Skriv EUR som kontovaluta så du får dina pengar.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Rob Rob1
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har också Handelsbanken och när vänner från Euroländer ska skicka till mig så skickar de Euro, Handelsbanken växlar och jag får in SEK. Enkelt
Det är precis så det fungerar.Enkelt.Säg det till Wizz Air :)
 
Rob Rob1
mexitegel mexitegel skrev:
Men vad är det du inte förstår? Skriv EUR som kontovaluta så du får dina pengar.
Kontovaluta är SEK.Du kan skriva vad som helst.USD,RUB.Jag har SEK konto.
 
  • Haha
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Rob Rob1 Rob Rob1 skrev:
Kontovaluta är SEK.
Det spelar ingen roll om du så skulle ha kinesiska yuan, ange EUR som valuta så får du EUR som banken sedan växlar till din valuta.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Du har tre val:

Det krångliga: skaffa ett konto i Euro
Det enkla: Skriv Euro dör du nu två gånger provat skriva SEK
Det dumma: Fortsätt och skriva SEK och SR om du får ett annat utfall tredje, fjärde, femte eller sjätte gången.

Jag hade valt den enkla lösningen, men som sagt det finns andra val man kan göra.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Det måste vara en valuta som banken accepterar. Men Euro är garanterat en av dem.
 
B
Om du skriver eur till dem så räknar banken ut en växlingskurs mellan eur/sek, och du får in det i sek på ditt konto.

De vill skicka eur. Du vill ha sek. Gör som alla säger så blir det bra för alla parter.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Rob Rob1
S Strontus skrev:
Det spelar ingen roll om du så skulle ha kinesiska yuan, ange EUR som valuta så får du EUR som banken sedan växlar till din valuta.
De vill bankonto uppgifter (IBAN,SWIFT,kontovaluta etc.).Ska du skriva att du har RUB , USD eller SEK?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.