miksil skrev:
Appen fungerar utan powerlink. Den går via GRPS också.

Speciellt snabb är den inte, men med lite tålamod kan man larma på/av, se status på detektorer, och begära bilder från kamerorna etc.
Aha så det funkar med visonic2go fastän man bara har gsm modul.
Visonic2go vill ju ha en hostadress men det finns en sån när man har gsm modul också alltså?

Hittade annars en simpel app som heter larmpanel som funkar till powermax larm som borde funka till powermaster 10 också om dom bara använder samma sms kommandon, dock lär det inte funka till mitt larm då kommandona är på svenska i larmpanel appen o mitt larm vill ha engelska kommandon.

Edit:
Det verkar inte som att larmpanel appen funkar till powermaster 10 då powermax pro använder annorlunda sms koder.
 
Redigerat:
J_B skrev:
Aha så det funkar med visonic2go fastän man bara har gsm modul.
Visonic2go vill ju ha en hostadress men det finns en sån när man har gsm modul också alltså?

Hittade annars en simpel app som heter larmpanel som funkar till powermax larm som borde funka till powermaster 10 också om dom bara använder samma sms kommandon, dock lär det inte funka till mitt larm då kommandona är på svenska i larmpanel appen o mitt larm vill ha engelska kommandon.

Edit:
Det verkar inte som att larmpanel appen funkar till powermaster 10 då powermax pro använder annorlunda sms koder.
Jag använder GSM Alarm för Android. Gratis, segt men funkar


ARM AWAY: AWAY ****
Disarm: DISARM ****
Query: STATUS ****

**** = din kod
 
Redigerat:
J_B skrev:
Jag köpte mitt från England [länk]
Ett tips är att fråga SW vad det skulle kosta att byta ut centralen till version 17.3. Det kanske inte kostar fullpris eftersom Visonic borde vara intresserade av att man uppgraderar.
 
Suhagg skrev:
Jag använder GSM Alarm för Android. Gratis, segt men funkar


ARM AWAY: AWAY ****
Disarm: DISARM ****
Query: STATUS ****

**** = din kod
Tack för tipset :)
Det var dock inte den snyggaste larmappen jag sett ;)
 
miksil skrev:
Appen fungerar utan powerlink. Den går via GRPS också.

Speciellt snabb är den inte, men med lite tålamod kan man larma på/av, se status på detektorer, och begära bilder från kamerorna etc.
Man måste fortfarande vara ansluten till nån sorts huvudcentral för att kunna få en host address o kunna logga in på visonic2go appen eller kan man skippa hostaddress fältet??
 
M
J_B skrev:
Man måste fortfarande vara ansluten till nån sorts huvudcentral för att kunna få en host address o kunna logga in på visonic2go appen eller kan man skippa hostaddress fältet??
Behöver gå vi ngn IPMP server.
 
J_B skrev:
Kan nu meddela att för dom av oss som bara använder sms för att styra larmet så har android appen larmpanel uppdateras så att den kan styra powermaster 10 (både den svenska o den engelska varianten).
Jag har även efterfrågat en status knapp.
[länk]
GSM Alarm Manager har status knapp. Den är inte snygg på något sätt men larma av/på och status funkar fint via SMS med den.
 
Ni som kör med kontantkort, kan man köra på precis vilket som helst och hur mycket drar enheten i månaden vid normal användning, mellan tummen och pekfingret?
 
Jag har ett telematikkort från telenor. Tror inte jag använt mer än 50 kronor på 8 månader. Brukar inte kolla av larmet speciellt ofta och larmet har startats två gånger av misstag så det är inga stora pengar det handlar om.
 
  • Gilla
snej81
  • Laddar…
Fråga, jag har satt i ett kontantkort i GSM modulen och aktiverat funktionen för SMS i powermastern. Jag kan tillkoppla HEMMA genom att messa HM kod, samt frånkoppla med FK kod. Men jag kan inte tillkoppla bortaläget, har provat med båda alternativen Borta kod eller BO kod, men får ingen respons från enheten alls. Vanlig tillkoppling via centralen, fjärr eller LCD skärmen funkar finfint.

Idéer?
 
Till vårt powermasterlarm använder vi oss av följande kommandon för tillkoppling borta TKB *kod*, tillkoppling hemma TKB *kod*.
 
oskiP skrev:
Till vårt powermasterlarm använder vi oss av följande kommandon för tillkoppling borta TKB *kod*, tillkoppling hemma TKB *kod*.
Det funkade! Antagligen har jag tittat i en äldre användarmanual..

Tack så mycket!
 
Fick sms med batterifel på en PIR hemma.
Tjejen är hemma med barnen och det piper med jämna mellanrum från centralenheten.
Hur blir man av med pipandet och är batterifel samma som typ "byt batteriet, det börjar bli dåligt"? Allt är bara 1 1/2 år gammalt.

Tacksam för svar!
 
Tänkte kolla lite snabbt då jag sitter på jobbet o inte har möjlighet att testa.
När man tillkopplar hemma läget, är det möjligt att komma in genom front dörren då eller kommer det larma direkt?
Går det att ställa in ingångstid på även hemma läget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.